شمانیوز
شما نیوز

تولیدکنندگان، دلسرد از کارت اعتباری خرید کالا

70 هزار کارت اعتباری که گفته می‌شد صادر شده و قرار بود دو هفته پیش توزیع آن آغاز شود، با توجه به عدم فروش کالا در نمایندگی‌های مشخص‌شده با استفاده از این کارت، به نظر می‌رسد که هنوز توزیع نشده است.

70 هزار کارت اعتباری که گفته می‌شد صادر شده و قرار بود دو هفته پیش توزیع آن آغاز شود، با توجه به عدم فروش کالا در نمایندگی‌های مشخص‌شده با استفاده از این کارت، به نظر می‌رسد که هنوز توزیع نشده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طرح کارت اعتباری خرید کالا از بیش از سه ماه پیش به عنوان راه نجات موقتی لوازم خانگی از رکود از سوی دولت عنوان شد اما بیش از آن که بخواهد مشکل رکود را حل کند، به گفته تولیدکنندگان این مشکل را بیشتر کرده است.

از زمان اعلام، این طرح قرار بود با سرعت اجرا شود تا بتواند در مدت شش ماه، اندکی تقاضا در بازار ایجاد و انبارهای پر تولیدکنندگان را تا حدودی خالی کند اما با گذشت بیش از سه ماه از زمان اعلام، هنوز متولیان امر نتوانسته‌اند آن را به مرحله اجرا برسانند.

تغییرات فراوان در مسیر برنامه‌ریزی برای این طرح، از مواردی بود که تولیدکنندگان را بسیار آزرده خاطر کرد و حتی آن‌ها را تا مرز انصراف از طرح نیز کشاند.

کاهش تعداد اقساط، کاهش سقف کارت‌ها، اضافه شدن کالاهای خارجی به طرح و ... باعث شد تولیدکنندگان به این نتیجه برسند که طرح کارت اعتباری نمی تواند به آن اندازه‌ای که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد موثر باشد و در عین حال به دلیل ایجاد انتظاری که در سطح جامعه ایجاد کرده، رکود در بازار لوازم خانگی نسبت به قبل تشدید شده است.

با این حال تولیدکنندگان با این شرایط هم راضی به اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا شدند و حدود دو هفته پیش بود که میدری - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - اعلام کرد اجرای طرح در دو شهر به صورت آزمایشی آغاز و ثبت‌نام از بازنشستگان متقاضی انجام شده است.

به گفته وی، در این رابطه 70 هزار کارت صادر شده و قرار بود که از همان دو هفته پیش توزیع آن‌ها آغاز شود اما با گذشت دو هفته از آن زمان هنوز خبری از خرید کالا در مراکز فروش مشخص شده نیست و به نظر می‌رسد که کار توزیع این کارت‌ها هنوز اجرا نشده است.

از سوی دیگر ثبت‌نام برای دریافت این کارت‌ها برای بازنشستگان و حقوق بگیرانی که حقوق و مزایای آن‌ها کمتر از یک میلیون و 500 هزار تومان است و زوجین واجد شرایط از همان زمان آغاز شده و در عین حال آماری از ثبت‌نام شدگان اعلام نشده است.

در این رابطه حمیدرضا غزنوی - دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران - با بیان اینکه این کارت ها به مردم نمی‌رسد، اظهار کرد: نظر ما این است که این کارت به مردم نمی‌رسد یا اینکه فقط همین سه گروه آن را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 700 هزار کارت برای این طرح صادر نمی‌شود، ادامه داد: با توجه به اعتباری که بانک مرکزی برای این طرح در نظر گرفته به نظر می‌رسد که حدود 700 هزار کارت صادر شده و طرح با همین مقدار خاتمه پیدا کند.

غزنوی افزود: می‌گویند طرح آغاز شده البته ما کاری به آن مورد نداریم و می‌گذاریم خودش پیش برود اما تاکنون خریدی از فروشگاه‌های ما انجام نشده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که این طرح هنوز هم به مرحله اجرایی نرسیده در صورتی که تنها حدود سه ماه از زمانی که برای این طرح تعیین شده بود باقی مانده است و تولیدکنندگان نیز از بابت تاثیرگذاری آن دلسرد شده‌اند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied