شمانیوز
شما نیوز

مصرف گازوئیل افسار پاره کرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):در دو ماهه نخست سالجاری تاکنون مصرف گازوئیل نیروگاه ها رشد تاریخی 142 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،میزان مصرف گازوئیل و نفت کوره نیروگاه های کشور در دو ماهه نخست سالجاری رشدی بیش از 32 درصدی را تجربه کرده است.

از ابتدای سالجاری تاکنون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نزدیک به 900 میلیون لیتر نفت کوره و گازوئیل بیشتری تحویل نیروگاه های کشور داده است که این موضوع افت شدید ذخایر سوخت مایع کشور را به همراه داشته است.

در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 94 میلیون لیتر گازوئیل در پالایشگاه های نفت تولید می شود که معادل تولید داخلی فقط گازوئیل در نیروگاه های کشور مصرف شده است.

مصرف گازوئیل افسار پاره کرد

حسین آقایان درباره آخرین وضعیت مصرف و تحویل سوخت مایع در نیروگاه های برق از ابتدای سالجاری تاکنون، گفت: در 58 روز نخست سالجاری تاکنون بیش از سه میلیارد و 639 میلیون لیتر نفت کوره و گازوئیل تحویل نیروگاه های کشور شده است.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط تحویل سوخت مایع نیروگاه ها رشدی بیش از 32 درصدی را تجربه کرده است، تصریح کرد: بر این اساس در دو ماهه نخست سالجاری بیش از 890 میلیون لیتر گازوئیل بیشتری تحویل نیروگاه های کشور شده است.

افزایش 2 برابری تحویل سوخت به نیروگاه ها

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در این مدت میزان تحویل گازوئیل به واحدهای نیروگاهی از رشدی حدود 50 درصدی برخوردار بوده است، اظهار داشت: در 58 روز نخست سالجاری یک میلیارد و 498 میلیون لیتر گازوئیل تحویل شده است.

وی همچنین در خصوص تحویل نفت کوره به نیروگاه های کشور هم توضیح داد: در دو ماهه نخست سالجاری دو میلیارد و 141 میلیون لیتر نفت کوره تحویل شده است که دارای رشد حدود 26.2 درصدی است.

رشد 142 درصدی مصرف سوخت مایع

آقایان در ادامه در خصوص مصرف سوخت مایع در واحدهای نیروگاهی از ابتدای سالجاری تاکنون، اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیارد و 194 میلیون لیتر گازوئیل در نیروگاه ها مصرف شد که 700 میلیون بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به ثبت رشد تاریخی 142 درصدی مصرف گازوئیل در نیروگاه ها از ابتدای سالجاری تاکنون، تصریح کرد: همچنین در این مدت متوسط مصرف نفت کوره هم رشدی بیش از 55 درصدی را تجربه کرده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در این مدت یک میلیارد و 652 میلیون لیتر نفت کوره تحویل نیروگاه های کشور شده است، گفت: بر این اساس حدود 584 میلیون لیتر نفت کوره بیشتری تحویل نیروگاه ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است.

وی، کل مصرف سوخت مایع نیروگاه ها را از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر دو میلیارد و 846 میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: از این رو امسال بیش از یک میلیارد و 284 میلیون لیتر سوخت مایع بیشتری در نیروگاه ها مصرف شده است و در مجموع مصرف ننفت کوره و گازوئیل نیروگاه ها امسال از رشدی حدود 82 درصدی برخوردار شده است.

آقایان خاطرنشان کرد: برای تابستان سالجاری و همزمان با افزایش مصرف برق پیش بینی می شود گازوئیل بیشتری در واحدهای نیروگاهی سراسر کشور مصرف شود.

23 میلیارد لیتر سوخت در نیروگاه ها دود شد

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه درباره میزان مصرف سوخت مایع در سال 91، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 23 میلیارد و 257 میلیون لیتر نفت کوره و گازوئیل در واحدهای نیروگاهی کشور تحویل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مصرف 22 میلیارد و 157 میلیون لیتری سوخت مایع در سال 91، بیان کرد: سال گذشته بیش از هفت میلیارد و 673 میلیون لیتر گازوئیل و 14 میلیارد و 484 میلیون لیتر نفت کوره به نیروگاه ها تحویل شده است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته بیش از سه میلیارد و 445 میلیون لیتر سوخت مایع بیشتری تحویل نیروگاه ها شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود رشد مصرف و تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها در مقایسه با سال گذشته جهش قابل توجه ای یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied