شمانیوز
شما نیوز

عملکرد منفی بیمه ما در گزارش بیمه مرکزی

بیمه ما در دو سال گذشته در تولید حق بیمه با کاهش چشمگیری روبرو شده و بیمه مرکزی اعلام کرده که این شرکت بیمه گری عمکردی منفی در این زمینه داشته است .

عملکرد منفی بیمه ما در گزارش بیمه مرکزی

بیمه مرکزی در گزارش اسفند 94 خود اعلام داشته که بیمه ما با تولید 3.085.584 میلیون ریال حق بیمه عقب نیشینی 9.99 درصدی را نسبت به دوره مشابه قبل از آن تجربه کرده است، هر چند سهم ناچیز بیمه ما در بازار بیمه ایران 1.36 درصد است اما در مقابل این شرکت بیمه گری در پرداخت خسارت 30.24 درصد رشد داشته است و 818.524 میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.

هرچند باید به مبلغ خسارت پرداختی، مورد خسارت را نیز افزود که این شرکت کوچک بیمه گری 60.22 درصد در مورد خسارت بیمه رشد داشته و 53.381 مورد خسارت در این دوره پرداخت کرده است که با توجه به سهم بازار این بیمه گر، میزان پرداخت خسارت این شرکت با حق بیمه تولیدی سنخیتی وجود ندارد.
البته در سالهای اخیر بیمه ما با این رویه خسارت پرداختی آشنا است زیرا در سال 93 رشدی بالغ بر 268 درصد در پرداخت خسارت داشته و در مورد خسارت چرداختی نیز 87.17 درصد نسبت به سالهای قبل از آن رشد داشت.
اما با توجه به خسارت بالا نظر حسابرس این شرکت بیمه گری پای صورت حساب مالی سال 94 شرکت ، جالب توجه است که اعلام کرده است :
4. به موجب قانون تاسيس بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران و بيمه‌گري، شرکت‌هاي بيمه موظفند ذخاير فني خود را بر اساس مصوبات شورايعالي بيمه محاسبه نمايند. مصوبه شورايعالي بيمه، شرکت‌هاي بيمه را ملزم نموده از بابت تضمين تعهدات خود در مقابل خسارات ناشي از حوادث فاجعه‌آميز و بيمه ‌نامه‌هاي برگشتي به ترتيب، ذخيره فني تکميلي و خطرات طبيعي و ذخيره برگشت حق بيمه در دفاتر منظور نمايند. احتساب ذخاير مذکور جمعا به مبلغ 152 ميليارد ريال به شرح يادداشت هاي توضيحي21 و 3-19 صورتهاي مالي ماهيت تعهد نداشته و مغاير با استانداردهاي حسابداري مي‌‌باشد.
گفتنی است که در سال 94 شرکت بیمه ما برای پایان سال 94 معادل 304ریال سود شناسایی کرد که نسبت به سال 93 حدود 11 کاهش داشته است زیرا در سال 93 این شرکت 342 ریال سود شناسایی کرده بود . مبع:بانکداری ایرانی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied