شمانیوز
شما نیوز

بلا تکلیفی متقاضیان همچنان ادامه دارد

مسکن مهر یکی از طرح‌هایی است که سال‌هاست متقاضیان در انتظار اتمام و تحویل واحدهای آن هستند و هر بار مسولین وعده جدیدی برای اتمام این پروژه می‌دهند که با توجه به پیشرفت این طرح نمی‌توان انتظار پایان آن را زمان مقرر داشت.

مسکن مهر یکی از موضوعاتی است که سال‌هاست مردم در انتظار اتمام این طرح هستند که گویا برای این داستان پایانی نوشته نشده است.
هر بار مسولین مربوط به این پروژه وعده جدیدی برای اتمام این طرح در زمان مقرر می‌دهند ولی هیچ یک از وعده ها در زمان مقرر محقق نشد و متقاضیان مربوط به این واحدها همچنان بلاتکلیف هستند.
مردمی که بعد از چندین سال مستاجری به امید داشتن یک سقف تمامی دارایی خود را در این راه آوردند ولی حال با وجود گذشتن این زمان نتوانسته اند واحد خود را تحویل بگیرند.
این در حالی است که اصغر مهرآبادی معاون وزیر راه درباره زمان تحویل مسکن مهر گفت: برنامه نهایی تکمیل مسکن مهر در سال 95 در حال بسته شدن است مدیران راه و شهرسازی تاریخ دقیق واگذاری‌ها را می‌دهند.
وی در این باره ادامه داد: برنامه تکمیل حدود 15 استان به پایان رسیده و قرار شده است که مدیران راه و شهرسازی استانها با اعلام دقیق تعداد واحدهای باقیمانده و مشخص شدن مشکلات، تاریخ نهایی را برای واگذاری ها اعلام کنند.
علاوه بر این در هر نوبت به متقاضیان وعده داده می‌شد که هیچ افزایش قیمتی در مسکن های مهر به وجود نخواهد آمد ولی در ماه‌های اخیر شاهد اعلام رقم جدید برای مکسن مهر بوده ایم که با هر دلیلی حاکی از افزایش قیمت این واحدها بوده است و این امر نیز شرایط متقاضیان این مسکن بی مهر را بیش از بیش تشدید کرد.
همچنین طاهر خانی عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در این‌باره بیان کرد: پرونده واحدهای مسکن مهر به عنوان اصلی‌ترین اولویت شرکت عمران شهرهای جدید در بخش عمده‌ای از شهرهای جدید به جز پرونده‌های دارای معارض حقوقی و واحدهای شهر جدید پردیس که دیرتر از سایر شهرها شروع شده است باید در سال جاری به اتمام برسد.
در این بین محسن نریمان معاون وزیر راه نیز تصریح کرد: به پایان کار مسکن مهر نزدیک می‌شویم و تحویل واحدها را آغاز کردیم. لذا باید بگویم برنامه علی‌الحساب برای زمانی بود که دورنمای تحویل واحدهای مسکن مهر مقداری مبهم بود ولی الان روشن است که به هر تقدیر امسال و اوایل سال آینده کارها را به سرانجام خوشی می‌رسانیم، لذا پروژه‌های مسکن مهر را قطعی اعلام می‌کنیم.
این نظرات ضد و نقیض درباره مسکن مهر درحالی مطرح می‌شود که در بودجه پیش بینی شده برای سال آینده بخش مسکن کمترین سهم را دارد و از کل رقم بودجه‌ی ۸ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان وزارت راه و شهرسازی، سهم سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی ۴۸۸ میلیارد و ۲۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، شرکت عمران شهرهای جدید ۱۱۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان، شرکت عمران و بهسازی شهری ۱۱۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ۷۹ میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان، کمک‌های اعتباری برای تامین مسکن ۳ میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ۷۷۰ میلیون تومان است که مجموع ارقام بالغ بر ۸۱۴ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان می‌شود.
روند تکمیل مسکن مهر در حالی ادامه دارد که فلاحتیان معاون وزیر نیرو نیز خواستار تزریق منابع برای تامین برق واحدهی مسکن مهر شد که هنوز در این جهت قدم موثری برداشته نشده است.
به گفته وزیر راه نیز، مسکن مهر یکی از ضربات سنیگین را به مسکن سازی وارد کرده و سعی میکنیم این طرح را هر چه سریعتر به اتمام برسانیم زیرا این در طرح از شروع درست نبوده و در تلاش هستیم تا سرمایه مردم را به ثمر برسانیم.
براساس گزارش میزان،با وجود صحبت های ضد و نقیض در خصوص زمان تحویل مسکن مهر مردم هنوز تکلیف متقاضیان این واحدهای برای اتمام این طرح مشخص نیست و باید در انتظار این بود که آیا این طرح تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد یا خیر؟
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied