شمانیوز
شما نیوز

جزئیات جدید از مهار آتش سوزی در پارس جنوبی

آتش‌نشانان به علت حجم بالای آتش برای مهار آن دچار مشکلاتی شدند و به همین علت دریافت گاز در این پالایشگاه به طور کامل قطع شد تا امکان مهار آتش فراهم شود.

در ساعت 1:15 نیمه دیشب بر اثر نشتی برج متانایزر پالایشگاه فاز 20-21 پارس جنوبی دچار انفجار و آتش‌سوزی شد اما خوشبختانه به دلیل زمان وقوع این حادثه، هیچ یک از کارکنان این پالایشگاه گازی دچار آسیب نشد.
بر اساس این گزارش، این پالایشگاه گازی به تازگی دریافت گاز از بخش دریا را به صورت آزمایشی آغاز کرده بود که پس از مدت نه چندان زیادی و در حالی که به گفته مسئولان در حال گذراندن تست‌ دریافت گاز بود دچار حادثه شد.
بر اساس این گزارش، به دلیل حجم بالای آتش، آتش‌نشانان برای مهار آتش دچار مشکلاتی شدند و به همین دلیل دریافت گاز در این پالایشگاه به طور کامل قطع شد تا امکان مهار آتش فراهم شود.
بر اساس این گزارش، توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت اویک انجام می‌شود و وعده افتتاح آن در خرداد، آبان و دی ماه سال جاری داده شده بود.
با توجه به حادثه رخ داده در این پالایشگاه به نظر می‌رسد تزریق گاز شیرین این فازها به شبکه سراسری به مدت قابل توجهی به تعویق خواهد افتاد.
منبع:فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied