شمانیوز
شما نیوز

جزئیات جلسه امروز شورای اقتصاد/موافقت‌ با درخواست‌های سه وزیر

در جلسه امروز شورای اقتصاد، با درخواست‌های وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موافقت شد.

به گزارش شمانیوز:جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد . در این جلسه درخواست‌های برخی از دستگاههای اجرایی مطرح و پس از ارائه گزارشات لازم و بحث و تبادل نظر، با برخی از این درخواست‌ها موافقت و تعدادی نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورای اقتصاد ارجاع شد .

در این نشست وزیر نفت درخواست این وزارتخانه را مبنی بر سرمایه‌گذاری برای دو طرح سرمایه‌ای شامل توسعه برداشت از مخازن نفت و گاز کشور و مطالعه و اجرای طراحی پایه توسعه جامع مکران از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد که پس از بیان توجیهات فنی و اقتصادی و نیز ارائه گزارشی از مشخصات عمومی طرح‌های مذکور، شورای اقتصاد با این درخواست‌ها موافقت کرد .

اصلاح مجوز شورای اقتصاد برای تغییر محصول طرح‌های سرمایه‌گذاری فولاد بافت و فولاد سبزه‌وار نیز دو درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پس از طرح نظرات و دیدگاههای مختلف و توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت، با درخواست های این وزارتخانه موافقت شد .

معاون وزیر کشور هم در این جلسه درخواست این وزارتخانه را مبنی بر احداث خط ۲ مترو شیراز با استفاده از تسهیلات مالی خارجی مطرح کرد که با این درخواست نیز موافقت گردید .

گفتنی است طرح احداث خط ۲ مترو شیراز قرار است ظرف مدت ۴ سال و با اشتغالزایی مستقیم برای ۳۴۵ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای ۱۰۰ نفر اجرا شود و مجموع سرمایه گذاری برای این طرح ۷۷۱ میلیون دلار خواهد بود .

در ادامه این جلسه وزیر جهاد کشاورزی هم درخواست این وزارتخانه را تحت عنوان تمدید مصوبه شماره ۲۱۶۸۰۰ شورای اقتصاد مطرح کرد که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید .

همچنین یکی از مواردی که در این جلسه برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصاد ارجاع داده شد، عوارض صادراتی پوست و سالامبور بود که با مخالفت وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد.

لازم به ذکر است که وزرای امور اقتصادی و دارایی، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون رئیس‌جمهور در امور اجرایی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه حضور داشتند.

منبع:مهر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی