شمانیوز
شما نیوز

ساماندهی آب‌های جنوب تهران در راس برنامه‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: سال آینده برنامه ساماندهی آب‌های جنوب تهران و همچنین طرح انتقال آب لار به کلان را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

به گزارش شمانیوز:محمدرضا بختیاری، با بیان این‌که مدل مالی طرح انتقال آب لار به کلان در سال 1394 انجام شد، گفت: مطالعات و اقدامات اولیه تهیه مدل مالی این طرح نهایی شده و قرار است که در سال آینده طرح انتقال آب لار به کلان اجرایی شود.

وی با بیان این‌که اجرای پروژه‌های عمرانی تکمیل تصفیه‌خانه‌ها، طرح تعادل‌بخشی و همچنین حفاظت از حریم رودخانه‌ها جزو مهم‌ترین اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای تهران تعریف شده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی موجود در تاسیسات آبی استان فرسوده بودن تاسیسات آبی است، چرا که از عمر مفید بسیاری از این سدها گذشته است لذا نیازمند توسعه و بازسازی این تاسیسات هستیم.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران، مشکلات حوزه آبی کشور در استان تهران به‌طور ملموسی قابل مشاهده است، ادامه داد: باید تمهیدات لازم برای تامین منابع آب شرب در این استان همانند سال‌های گذشته صورت بگیرد.

بختیاری با اشاره به مشکلات موجود در دشت‌های مهم تهران، اظهار کرد: عمق چاه‌ها در دشت‌های تهران مانند شهریار و ورامین به 250 متر رسیده که این مساله مشکلاتی را برای استان تهران به وجود آورده است.

منبع:ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied