شمانیوز
شما نیوز

دستورالعمل وزارت امورخارجه برای حمایت از صادرکنندگان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای صادرات گردنه های زیادی وجود دارد که باید روند آن به صورت اتوبان تبدیل شود، گفت: وزارت امورخارجه دستورالعملی را برای حمایت از صادرکنندگان در همه جا و همه زمان صادر کرده است.

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات :دکتر محمود واعظی در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی در شهر رشت با اشاره به اینکه صادرات یکی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است گفت: صادرات نقش مهمی در افزایش کارایی و کیفیت محصولات ایفا می کند و در ایران صادرات نیازمند حمایت است و البته همین درصدهای کوچک در خارج کشور سودهای صادرکنندگان را شامل می شود و صادرکننده وقتی می بیند که کمک می شود حتی درحد پایین، صادرات راه می افتد.

وی افزود: برای حمایت از صادرات برخی از قوانین و مقررات وهمچنین رفع تنگ نظری های ما مسوولان باید درست شود . در این زمینه باید به سه نکته توجه شود و از طرفی دولت وظیفه دارد فضای بیرون از کشور را به گونه ای فراهم کند که مردم و صادرکنندگان مورد احترام و اعتماد واقع شوند و در مسایل گمرگی، بانکی و بیمه ای مشکلی نداشته باشند. اما متاسفانه از قدیم وقتی چیزی را می خواهیم وارد کنیم مثل اتوبان همه چیز به راحتی انجام می شود اما موقع صادر کردن اول گرفتاری هاست و گردنه های زیادی باید طی شود که این موضوع باید برعکس شود که این موضوع از تصمیم های جدی دولت است و دکتر روحانی بارها از مسوولان اقتصادی خواسته موانع برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بروکراسی ها، ذهنیت های سنتی و عدم وجود دید متناسب بر اساس موقعیت جغرافیایی را از موانع رفع مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: الان فضای بین المللی باز شده بطوریکه هم اکنون با بیش از 900 بانک در دنیا روابط کاری داریم که این تعداد به سرعت در حال رشد است.

بالاترین مسوول حوزه ICT در کشور با اشاره به دستورالعمل وزارت امورخارجه در جهت حمایت از صادرکنندگان تصریح کرد: دکتر ظریف به سفرا در سراسر دنیا دستورالعملی را ابلاغ کرده است تا از صادرکنندگان حمایت شود تا هرجا و هر زمان با مشکلی مواجه شدند مرجع بررسی و رفع این مشکلات سفارتخانه های ما در کشورهای مختلف باشد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید حمل و نقل را یکی از مزیت های دیگر برای صادرکنتدگان دانست که دولت باید آنرا ایجاد کند و اظهار کرد: در ارتباط با ریل کار بزرگی شد و بعد از 25 سال مذاکره با آذربایجان، موافقت ارتباط با آنها اخذ شد که در همین راستا مسیر رشت آستارا بسیار مهم است و موقعی کریدور شما به جنوب معنی پیدا می کند که خط رشت آستارا برقرار شود تا بدین طریق به کل کشورهای CIS و اروپا متصل می شویم.

وی همچنین به مذاکرات جدی با سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای اورآسیا اشاره کرد و افزود: با سفر رییس جمهوری به سه کشور از پنج کشور عضو اورآسیا، هفته گذشته موافقت خود را اعلام کردند تا نخست موافقت تجارت ترجیحی و بعد موافقت تجارت آزاد را با ما امضا کنند که این مذاکرات از 10 ژانویه ادامه پیدا می کند.

دکتر واعظی از استاندار گیلان خواست با بررسی نسبت به محصولات این استان و نیازسنجی در این زمینه صورت گیرد و اظهار کرد: بدنبال این هستیم که نخست تعرفه کالاهای مدنظر را پایین بیاوریم که برای صادرکنندگان ما مزیت است که امیدواریم تا چهار یا پنج ماه آینده انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied