شمانیوز
شما نیوز

آغاز خرید تضمینی پرتقال شب عید با تأخیر

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی پرتقال شب عید را امسال با کمی تأخیر آغاز شده است و علت گرانی پرتقال جنوب سرمازدگی پرتقال‌های شمال است که تقاضا را تغییر داد.

به گزارش شمانیوز: علی اکبر مهر فرد در پاسخ به اینکه با توجه به سرمازدگی پرتقال‌های استان‌های شمالی، امسال برای تنظیم بازار شب عید چه تدبیری کرده‌اید؟ گفت: خرید تضمینی پرتقال همانند سال‌های گذشته منتهی با کمی تأخیر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم اکنون نسبت به کیفیت پرتقال‌های استان‌های شمالی اطمینان خاطر داشته باشند، تصریح کرد: پرتقال‌های یخ‌زده با کمک سازمان تعاون روستایی از رده خارج شده و برای همین اکنون پرتقال موجود کیفیت خوبی برای مصرف دارند.

مهرفرد در پاسخ به اینکه طی دو هفته اخیر قیمت پرتقال جنوب تا 11 هزار تومان در هر کیلو هم رسید و علت این امر چیست؟ گفت: پس از سرما زدگی پرتقال‌ استان‌های شمالی و تلخ شدن برخی پرتقال‌های این استان‌ها، تقاضا به سمت پرتقال جنوب رفت، مضاف بر آنکه فصل برداشت پرتقال جنوب هنوز آغاز نشده و برداشت در حد نوبرانه است.

طی دو هفته گذشته با کاهش قیمت پرتقال شمال که به کیلویی 1500 تومان هم در نوع درجه یک رسید، قیمت هرکیلو پرتقال جنوب روند افزایشی داشته و از کیلویی 8 هزار تا 11 هزار تومان در نقاط مختلف پایتخت عرضه شد، اما اکنون قیمت کمی کاهش یافته به کیلویی 4 تا 8 هزار تومان رسیده است.

منبع:فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied