شمانیوز
شما نیوز

عرضه تخم مرغ ۶۰۰ تومانی صحت ندارد

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور گفت: با توجه به اینکه با کاهش صادرات مواجه شدیم و به دلیل عدم کشتار مرغ‌هایی که سن بالا داشتند مازاد تولید به وجود آمد به همین خاطر قیمت حال حاضر تخم‌مرغ منطقی و واقعی است.

عرضه تخم مرغ ۶۰۰ تومانی صحت ندارد
به گزارش شمانیوز:فرزاد طلاکش -دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور- در رابطه با وضعیت قیمت تخم مرغ در بازار گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حداکثر ۵ هزار تومان است یعنی هر دانه تخم مرغ به قیمت ۳۳۰ تومان درب مرغداری عرضه می‌شود و افزایش قیمت ۶۰۰ تومانی صحت ندارد.
او افزود: این محصول نهایتا تا درب مغازه به قیمت ۴۵۰ عرضه می‌شود که این قیمت هم مربوط به نقاط شمال شهر تهران است ممکن است که چند مغازه هم با قیمت ۵۰۰ تومان این محصولات را عرضه کنند اما قیمت ۶۰۰ تومانی صحت ندارد.
طلاکش تاکید کرد: با توجه به اینکه آنفولانزا مرغ تخم‌گذار را درگیر کرده است انتظار این بود که قیمت تخم مرغ سیر صعودی پیدا کند اما با توجه به اینکه با کاهش صادرات مواجه شدیم و به دلیل عدم کشتار مرغ‌هایی که سن بالا داشتند مازاد تولید به وجود آمد به همین خاطر قیمت حال حاضر تخم‌مرغ منطقی و واقعی است.
او در رابطه با وضعیت آنفولانزای پرندگان در کشور بیان داشت: در حال حاضر مشکل بیشتر کانون‌های درگیر این بیماری کنترل و کم شده است. برای مهار این بیماری در نقاط بومی به حمایت نیروی انتظامی نیاز است که این حمایت اندک بوده است. نیروی انتظامی در مهار این بیماری در کانون‌های بومی هیچ کمکی نمی‌کند و به همین خاطر نقل و انتقالات روستایی این بیماری را گسترش داده است اما در واحدهای صنعتی با کاهش بیماری آنفولانزا مواجه هستیم. یعنی به غیر از واحد صنعتی اصفهان عمده درگیری بااین بیماری در پرنده‌های بومی روستایی مشاهده می‌شود./ ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied