شمانیوز
شما نیوز

شیوه جدید خرید از پایانه های فروشگاهی بدون کارت بانکی

خرید از پایانه های فروش و یا خودپردازها بدون همراه داشتن کارت و تنها توسط موبایل میسر شد.

به گزارش شمانیوز:حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، دیروز از راه اندازی فناوری جدیدی توسط بانک مرکزی خبر داد که از طریق آن، مشتریان بانکی می توانند به جای استفاده از عابربانک ها و سایر کارت های بانکی، از ابزارهایی مانند موبایل و یا ساعت هوشمند برای پرداخت ها استفاده کنند.قضیه از این قرار است که اول باید برنامه و اپلیکیشن مربوطه را که برای این نوع خرید استفاده می شود در گوشی موبایل خودمان نصب و کارت بانکی خودمان را در آن تعریف کنیم. این نرم افزار، شماره کارت ما را رمزگذاری می کند. بعد، هنگامی که خواستیم از پایانه های فروش (POS) خرید کنیم، این نرم افزار را فعال می کنیم و تنها گوشی موبایلمان را به دستگاه (POS) نزدیک می کنیم. پرداخت، خودبه خود انجام خواهد شد.

مزیت روش جدید نسبت به کارت طبیعی است که تعداد زیاد کارت های بانکی یکی از معضلات روزانه ما برای خریدهای روزانه است. با این روش، تنها با همراه داشتن تلفن همراه، می توانید از شر کارت ها در هنگام خرید خلاص شوید. امنیت پرداخت هم از این طریق راحت تر است. به‌طوری که اگر کارت‌های بانکی دارای یک رمز هستند استفاده از این فناوری، سه لایه امنیتی را به همراه خواهد داشت. اول رمز گوشی موبایل، دوم رمز برنامه نشانه‌گذاری و سوم رمز کارت. مسئولان بانک مرکزی می گویند که حتی هنگامی که گوشی موبایل مفقود شود نگرانی چندانی از بابت دسترسی به این نرم‌افزار و خالی شدن حساب بانکی وجود ندارد.
سقف پرداخت و زمان اجرا این برنامه هم اکنون قابلیت اجرا را دارد. البته نحوه دسترسی به آن اعلام نشده است. این نوع پرداخت پول و خرید، توسط دستگاه‌های پوز که مورد استفاده قرار می‌گیرند، انجام خواهد شد. در ابتدا سقف قابل پرداخت ۲۰۰ هزار تومان است که تا ۶ ماه آینده این سقف تا ۵۰ میلیون تومان یعنی میزان خریدهای روزانه کارت‌های بانکی افزایش می یابد. کارمزد آن هم همانند کارمزدهای فعلی پایانه های فروشگاهی است. پیش تر گفته شده است که با خرید از پوز، برای مشتری کارمزدی منظور نخواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied