شمانیوز
شما نیوز

زیتون تقریبا ۱۵ درصد ارزان‌تر می‌شود

رئیس شورای ملی زیتون تاکید کرد: مکانیزم برداشت سنتی و دستی قیمت تمام شده تولید را افزایش می‌دهد و این روش باید تغییر کند.

زیتون تقریبا ۱۵ درصد ارزان‌تر می‌شود

به گزارش شمانیوزمهدی؛ عباسی با بیان اینکه متاسفانه فعلا امکان برداشت مکانیزه وجود ندارد، اظهار کرد: برداشت زیتون به صورت رسمی از ۱۵ شهریور ماه در کشور آغاز شده است و تا اواخر مهر ادامه خواهد داشت. این در حالی است که زیتون خام نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد گران تر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از افزایش قیمت زیتون خام ناشی از تورم بوده و امری طبیعی است، ادامه داد: ۱۵ درصد از این گرانی به دلیل نزدیک شدن به فصل برداشت و تمام شدن ذخایر است. این حباب با پایان فصل برداشت از بین می رود و زیتون تقریبا ۱۵ درصد ارزان‌تر می‌شود.

عباسی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۸۵ هزارتن زیتون کنسروی در کشور تولید شود. درباره میزان تولید روغن زیتون نیز هنوز نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی انجام داد و همه چیز بستگی به میزان برداشت کشاورزان دارد. البته خوشبختانه روند برداشت مطلوب است و باغداران راضی‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که امسال ۳۰ هزار تن انواع زیتون از باغات شهرستان طارم برداشت و ۱۴۴ میلیارد تومان عاید کشاورزان شود. این در حالی است که طارم ۸۷۰۰ بهره‌بردار دارد و ۴۰ درصد زیتون کشور از طارم برداشت می‌شود.

منبع:ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied