شمانیوز
شما نیوز

محمد شریعتمداری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مطرح کرد:

صادرات رنگ کشور به بازارهای جهانی سه برابر می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت حمایت های تعرفه ای، صادرات محوری و استفاده از روش‌های فروش اعتباری را از مهمترین برنامه‌های حمایتی در صنعت رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری دانست و گفت: امکان سه برابر شدن صادرات رنگ در بازارهای جهانی فراهم است.

صادرات رنگ کشور به بازارهای جهانی سه برابر می‌شود

به گزارش شمانیوز: محمد شریعتمداری پس از افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری(IPCC 2017) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: محصولات کامپوزیت، رزین و رنگ جزو نیازمندی های تولیدات داخلی کشور به شمار می رود و بیش از ۱۸۰ میلیون دلار صادرات این بخش در سال گذشته بود که به دلیل استفاده رزین در صنایع تولید داخل، بیشتر این صادرات رنگ بوده است.

وی تولید مواد اولیه این صنعت را در اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از آن دانست و تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که این تولیدات با صادرات محوری روند رو به رشد خود را ادامه دهند.
شریعتمداری آینده صنعت رنگ، رزین، پوشش های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری را امیدبخش توصیف کرد و گفت: امکان سه برابر شدن صادرات رنگ در بازارهای جهانی فراهم است و با توجه به حرکت های خوبی که در صنعت ساختمان کشور در ماه های گذشته ایجاد شده است،آینده روبه رشدی پیش بینی می شود.
وی حمایت های تعرفه ای و مشوق های صادراتی را بخشی از حمایتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت از این حوزه اعلام کرد و افزود: حمایت جدی از صادرات محصولات صنعت رنگ، رزین، پوشش های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت روش‌های فروش اعتباری را از دیگر برنامه‌های حمایتی از این بخش دانست و گفت: مبادله بخشی از تولیدات این کارخانجات از طریق lcداخلی مناسب تر از پرداخت تسهیلات بانکی است. همچنین روش های که در آن ها دسترسی تولیدکنندگان به سرمایه در گردش آسان تر شود نیز در دستور کار است که امیدواریم با افزایش سرمایه بانک ها شرایط بهتر و محسوس تری در توزیع منابع بانکی به وجود آید.
گفتنی است که هفدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری(IPCC 2017) روز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد.

منبع:شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی