شمانیوز
شما نیوز

فراخوان مرسدس بنز ؛ مشکل کیسه هوا

شرکت دایملر آلمان بالغ بر یک میلیون خودروی سواری مرسدس بنز را به منظور تعمیر کیسه سیستم هوا فراخوان داده است.

فراخوان مرسدس بنز ؛ مشکل کیسه هوا
به گزارش شمانیوز، به نقل از وب سایت اتوبلاگ، شرکت آلمانی دایملر (Daimler AG) طی فراخوانی در روز دوشنبه اعلام کرد که بالغ بر یک میلیون خودروی مرسدس بنز و همچنین خودروهای شاسی ‌بلند چهارچرخ محرک اسپرت (SUV) فراخوانده شده است تا این شرکت بتواند نقایص و معایب سیستم کیسه هوای این خودروها را تعمیر و برطرف کند. این فراخوان که جهت ایمنی مشتریان و صاحبان خودروهاست، شامل ۴۹۵ هزار خودرو در ایالات متحده‌ آمریکا، ۴۰۰ هزار خودرو در بریتانیا، ۷۶ هزار خودرو در کانادا و چند صد هزار خودرو در آلمان می‌شود. این خودروساز آلمانی همچنین اعلام کرد که هم اکنون امکان رسیدگی فوری و برطرف کردن مشکل مذکور را در تمامی خودروهای موجود در سراسر جهان نخواهد داشت.

بنابر اظهارات سخنگوی شرکت مرسدس بنز در ایالات متحده آمریکا، به دلیل اینکه موارد بسیار محدود و انگشت‌شماری از مشکل ایمنی کیسه های هوا در این گونه خودروها گزارش شده است، شرکت دایملر آلمان هم اکنون اعلام کرده است که تمامی خودروهای خود را در کشورهای مذکور بررسی و اصلاح خواهد کرد.

وی در ادامه می گوید:" موارد کمی از خراش‌های جزئی یا کبودی ناشی از مشکل ایمنی کیسه هوا به ما گزارش شده است اما تاکنون هیچ‌گونه مرگ‌ومیری که ناشی از مشکل کیسه هوای این گونه خودروها باشد، گزارش نشده است. و لازم به ذکر است که این مسئله به فراخوان بزرگ باد کردن سیستم ایربگ تاکاتا (Takata) در سراسر جهان مربوط نیست".

این فراخوان دایملر برخی از مدل‌های مرسدس بنز در کلاس های A، B، C و E و خودروهای CLA، GLA و GLC را که در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده اند، پوشش می‌دهد.

منبع:ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied