شمانیوز
شما نیوز

اهتمام ویژه سازمان تامین اجتماعی به توسعه ورزش کارکنان

برگزاری سومین همایش هم اندیشی ورزشی منطقه ۶ کشور به میزبانی مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس برگزار شد.

به گزارش شمانیوز، سومین همایش هم اندیشی نمایندگان ورزشی منطقه ۶ کشور همزمان با هفته تربیت بدنی با حضور رئیس اداره تربیت بدنی سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان ورزش و سلامت اداره کل و مدیریت درمان استان های کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان، بوشهر و فارس برگزار شد.
دکتر اکبر امیری مدیر درمان تامین اجتماعی فارس در این مراسم گفت: رشد بیماری های غیر واگیر در سال های اخیر منابع بزرگی از سرمایه کشور را بلعیده است در سال های ۷۷ و ۷۸ تنها دو بخش دیالیزدر کل استان فارس فعال بود در حال حاضر با افزایش تعداد تخت های دیالیز دسترسی بیشتری به این خدمات برای بیماران استان فارس فراهم شده است.
دکتر امیری افزود: در بیماری های قلبی و فشار خون نیز که از شایعترین بیماریهای غیر واگیر است، امکانات بهداشتی و درمانی در سال‌های اخیر به شدت بیشتر و هزینه های هنگفتی صرف ایجاد امکانات در این زمینه شده است .
وی اظهار داشت: با گسترش تخت بیمارستانی نمی‌توانیم بر این بیماری‌ها غلبه کنیم و تنها راه آن رفتن به سمت پیشگیری است.
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس گفت: بر اساس استاندارد جهانی میزان ابتلا به بیماری قند خون در دنیا ۹ درصد است این رقم در استان فارس ۱۱ درصد است.
دکتر امیری گفت: امروزه رسالت ما گسترش و تعمیق ورزش های همگانی در لایه های جمعیتی باید باشد.
وی ادامه داد: باید فرهنگ ورزش را به بستر جامعه گسترش دهیم تا بتوانیم با این همه سرمایه سوزی مقابله کنیم . برگزاری مسابقات و انجام تمرینات منظم ،پویایی و نشاط کارکنان و امکان برنامه ریزی مناسب برای مسئولین ورزشی و صرفه جویی منابع از مزایای ایجاد مجتمع ورزشی، فرهنگی خواهد بود و قطعا ایجاد چنین امکاناتی می‌توانند بستر مناسبی جهت تشویق به انجام فعالیت‌های ورزشی باشد .
منبع:اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied