شمانیوز
شما نیوز

هوشمند سازی کشاورزی با هدف ارتقای بهره وری

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم بکارگیری فناوری های نوین و هوشمندسازی کشاورزی برای افزایش بهره وری تولید و کاهش مصرف انرژی در بخش کشاورزی تاکید کرد.

هوشمند سازی کشاورزی با هدف ارتقای بهره وری

به گزارش شما نیوز ، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر در نشست «بکارگیری سیستم های هوشمند در بخش کشاورزی» با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز یکشنبه در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، بر لزوم بکارگیری فناوری های نوین و هوشمندسازی کشاورزی برای افزایش بهره وری تولید و کاهش مصرف انرژی در بخش کشاورزی تاکید کرد .

در این نشست محمود حجتی، بهره گیری از فناوری های نوین برای توزیع هدفمند کالاهای کشاورزی را از جمله اولویت های وزارت جهاد کشاورزی عنوان و تصریح کرد: بکارگیری فناوری های هوشمند به منظور کاهش فاصله عرضه و تقاضا ضروری است .

وی، هوشمندسازی آبیاری در بخش کشاورزی در کنار توسعه سامانه های نوین آبیاری را از دیگر اولویت های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت:بهره گیری از سیستم های هوشمند موجب بهره وری در مصرف آب و افزایش تولیدات کشاورزی با استفاده از منابع موجود می شود .

وزیر جهاد کشاورزی، مدیریت آنلاین عرصه های کشاورزی از نظر میزان سطح زیر کشت، انجام عملیات داشت و برداشت و همچنین کنترل آفات را از دیگر اولویت های بخش کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد که می توانیم با بکارگیری سیستم های نظارت و کنترل از راه دور (اسکادا) از جمله تصاویر ماهواره ای، وضعیت تولید محصولات کشاورزی را بهتر کنترل نماییم .

در این نشست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به اجرای دو طرح پایلوت هوشمندسازی آبیاری در باغ ۶۰ هکتاری در استان فارس و همچنین مدیریت هوشمند اراضی زراعی کشت و صنعت مغان توسط این وزارت اظهار داشت:این طرح ها به منظور بکارگیری فناوری های نوین در بخش کشاورزی اجرا شده و نتیجه آن کاهش مصرف آب و انرژی و همچنین افزایش تولید محصولات زراعی و باغی بوده است .

محمدجواد آذری جهرمی بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک وزارتخانه های جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بررسی دقیق و کاربردی نتایج طرح های یاد شده تاکید کرد و افزود:لازم است سند اقدام مشترک دو وزارت برای بکارگیری فناوری های نوین در بخش کشاورزی تدوین شود .

در این نشست که معاونان وزرای جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند، در مورد طرح ها و فناوری های هوشمندسازی فرآیندها در بخش کشاورزی بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد، معاونان ذی ربط دو وزیر ضمن بازدید میدانی از مراحل اجرای طرح نسبت به تهیه و تدوین سند همکاری های وزارتخانه های جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام کنند .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی