شمانیوز
شما نیوز

برگزاری همایش توسعه پایدار انرژی با مدیریت بهینه مصرف آب و پساب

همایش توسعه پایدار انرژی با مدیریت بهینه مصرف آب و پساب، از سوی اتاق بازرگانی تهران برگزار می‌شود.

برگزاری همایش توسعه پایدار انرژی با مدیریت بهینه مصرف آب و پساب

به گزارش شما نیوز ، به نقل از اتاق بازرگانی تهران، رضا پدیدار، رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران گفت: با توجه به اینکه، کمبود آب در کشور به مرحله بحرانی رسیده، اهمیت مصرف آب در حوزه انرژی به ویژه در صنعت پتروشیمی دو چندان شده است. چرا که صنعت پتروشیمی به عنوان آب‌برترین صنعت کشور شناخته می‌شود. علاوه بر مصرف آب بالا در پتروشیمی، پساب آن نیز ممکن است باعث آلوده کردن محیط زیست شود که باید برای استفاده مجدد از آن برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: سهم این آب، در قیمت نهایی محصولات پتروشیمی کمتر از نیم درصد است؛ درحالی که این رقم در دنیا به طور متوسط باید دست‌کم ۱.۳ درصد باشد. سهم اندک آب در قیمت نهایی محصول باعث شده تا اجرای برنامه‌های صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در مصرف آب برای تولیدکننده صرفه اقتصادی نداشته باشد و از این رو هیچ برنامه‌ای برای بهبود این وضع دیده نشده است.

به گفته پدیدار، در حال حاضر سهم عمده صادرات کشور، بعد از نفت خام، بر دوش صنعت پتروشیمی است. این صنعت یکی از ارزآورترین صنایع کشور محسوب می‌شود و کمبود آب در آینده نزدیک می‌تواند باعث بروز صدمات جدی به این صنعت و به تبع آن صادرات کشور باشد.

گفتنی است، همایش«توسعه پایدار صنعت انرژی با مدیریت بهینه مصرف آب و پساب» روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه در اتاق تهران برگزار می‌شود و فدراسیون صنعت نفت نیز از علاقمندان به حضور در این همایش ثبت‌نام می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied