شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد خبر داد

آغاز توسعه فاز سوم پالایشگاه خانگیران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از آغاز توسعه فاز سوم این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، مسعود حسنی اظهار داشت: به منظور توسعه فاز سوم این پالایشگاه، اسناد مناقصه واحد شیرین سازی در حال تهیه است.

وی افزود: با وجود اینکه از سال 87 مجموعه جدیدی به این پالایشگاه اضافه نشده است، با انجام اقداماتی نظیر تعمیرات اساسی و بهینه سازی، خوشبختانه تولید پالایشگاه سیر صعودی داشته است.

وی از راه اندازی هفتمین بویلر پالایشگاه تا پایان تابستان خبر داد و بیان کرد: این بویلر 90 تنی ظرف دو ماه آینده در پالایشگاه خانگیران راه اندازی می شود.

حسنی همچنین به برخی شاخص های این شرکت برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی اشاره کرد و افزود: کاهش بخار مصرفی از 286 تن در سال 87 به 235 تن در سال 91 به ازای هر یک میلیون متر مکعب گاز ترش دریافتی و کاهش برق مصرفی از 7.9 مگاوات در سال 87 به 5.7 مگاوات در سال 91 به ازای یک میلیون متر مکعب گاز ترش دریافتی از جمله شاخص های پالایشگاه خانگیران برای رسیدن به استانداردهای جهانی است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: نسبت گاز مصرفی پالایشگاه نسبت به گاز خام دریافتی از 3.6 درصد در سال 87 به 2.3 درصد در سال 91 کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود نسبت گاز مصرفی پالایشگاه خانگیران نسبت به گاز خام دریافتی در سال 94 به 1.5 درصد برسد.

حسنی کاهش آلایندگی ها، ارزیابی رضایت مندی جامعه هدف، اصلاح فرآیندها و بازیافت گازهای مشعل را از دیگر فعالیت های این شرکت عنوان کرد.

وی یادآور شد: پالایشگاه گاز خانگیران در 165 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند.(منبع فارس )

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied