شمانیوز
شما نیوز

خودروسازان چینی خودروهای برقی و هیبریدی تولید کنند

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به تمرکز مجلس بر روی خودروسازان چینی گفت: حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار مجلس قرار دارد.

خودروسازان چینی خودروهای برقی و هیبریدی تولید کنند

به گزارش شما نیوز ، علی بختیار در حاشیه نمایشگاه خودرو در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه مجلس، ورود ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران برنامه‌ریزی شده که بر این اساس، قراردادهایی همچون توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و همکاری با شرکت توتال فرانسه از جمله آن است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در این قراردادهای سرمایه‌گذاری که در حوزه انرژی منعقد شده است، تعدادی از شرکتهای چینی نیز حضور دارند و بر این اساس، در حال توسعه روابط اقتصادی با کشور چین هستیم.

وی تصریح کرد: در پسابرجام تصمیم داریم از شرکتهای چینی و سرمایه گذاری آنها در اقتصاد ایران حمایت کنیم و بر این اساس موضوع بهینه سازی مصرف سوخت و ایجاد شرکتهای مشترک با چینی ها برای فعالیت در این حوزه از جمله دستورکارها است. این در حالی است که طی سالهای آینده، توسعه بزرگی را در حوزه انرژی های تجدیدپذیر با همکاری شرکتهای چینی خواهیم داشت.

به گفته بختیار، طی ۵ سال آینده قصد داریم در حوزه انرژی های تجدیدپذیر پیشرفت خوبی را حاصل کنیم، چراکه در قانون برنامه ششم توسعه، یکی از اهداف این است که به سمت تامین ۵ درصد از انرژی مورد نیاز کشور با استفاده از انرژی های نو در دستور کار است.

وی با بیان اینکه خودروسازان چینی نیز در ایران باید بر روی تولید خودروهای کم مصرف تمرکز کنند، گفت: خودروسازان چینی تولید خودروهای برقی و هیبریدی در ایران را در دستور کار قرار دهند.

همچنین خن جنگ، مدیر اجرایی یک شرکت خودروسازی چینی نیز برگزاری نمایشگاه خودرو را یکی از رویدادهای مهم صنعت خودرو در ایران دانست و با تاکید بر اینکه تکنولوژی های روز دنیا را به مردم معرفی خواهیم کرد، گفت: سعی داریم برای محصولات با تکنولوژی بالا در ایران سرمایه گذاری کنیم و در عین حال امیدواریم شروع خوبی را در بازار ایران داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تلاش داریم تا سال ۲۰۲۰ در جهت ارتقای واحد تحقیق و توسعه در ایران گام برداشته و خدمات رسانی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: ایران بازار پرپتانسیل و قوی برای ایران است و چین یکی از شرکای بزرگ ایران به شمار می رود. این در حالی است که چین بزرگترین شریک خودرویی ایران محسوب می شود. بنابراین امیدواریم در ایران با محلی کردن خودروهای تولیدی خود، ایجاد کارخانجات و مونتاژ خودرو، برای شکوفایی اقتصاد ایران تلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied