شمانیوز
شما نیوز

واگذاری شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک به بخش خصوصی اشتباه است

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: قرار است سهام این شرکت، از طریق خصوصی سازی واگذار شود که به نظر می‌رسد اقدام اشتباهی است.

واگذاری شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک به بخش خصوصی اشتباه است

به گزارش شما نیوز ، سیدرضا حسینی، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست خبری در حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته، این شرکت را صد درصد دولتی و زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی عنوان و اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت، انجام آزمایشهای کنترل کیفی در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز است. همچنین این شرکت ها، آزمایشات مقاومت مصالح ساختمانی را با استفاده از تجهیزات مرتبط انجام می دهد.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما، آزمایشات ژئوتکنیک است که هر سازه باید در دو بخش مقاومت خود سازه و مقاومت پی، شاخصه های استاندارد را دارا باشد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به همکاری تنگاتنگ با سازمان راهداری به عنوان دستگاه متولی نگهداری راهها تصریح کرد: این شرکت در همه استانها نمایندگی داشته و گردش مالی آن ۲۵۰ میلیارد تومان در سال است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک با بیان اینکه قانونا شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک، بر آزمایشگاههای خصوصی کنترل مکانیک خاک نظارت دارد، افزود: بخش خصوصی باید تجهیزات مناسب داشته و این تجهیزات از دقت کافی در کنترل خاک برخوردار باشد.

وی در زمینه واگذاری این شرکت به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در پایان دولت دهم مقرر شد این شرکت از طریق سهام عدالت واگذار شود که با روی کار آمدن دولت یازدهم، از سهام عدالت به سهام صددرصد دولتی برگشت داده شد؛ ولی قرار است از طریق سازمان خصوصی سازی، سهام آن وگذار شود. به نظر من واگذاری این شرکت به بخش خصوصی اشتباه است.

حسینی در پایان درآمد مصوب این شرکت در سال ۹۶ را ۲۵۰ میلیارد تومان و سود شرکت در پایان سال ۹۵ را ۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied