شمانیوز
شما نیوز

موافقت مغولستان با احداث خط‌لوله گاز روسیه-چین

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفت که مغولستان علاقه‌مند است اجازه دهد روسیه در قلمرو این کشور خط‌لوله انتقال گاز به چین را احداث کند.

موافقت مغولستان با احداث خط‌لوله گاز روسیه-چین

به گزارش شما نیوز ، به نقل از راشاتودی، به گفته ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، مغولستان علاقه‌مند است اجازه دهد روسیه در قلمرو این کشور خط‌لوله انتقال گاز به چین را احداث کند.

پوتین در اجلاس سه‌جانبه روسای سه کشور چین، مغولستان و روسیه، در کینگ‌دائوی چین، گفت: ما در کل از این ایده حمایت می‌کنیم، اما مثل همیشه در چنین مواردی، شما باید امکان‌سنجی پروژه را به خوبی انجام دهید.

با توجه به امنیت و طول لازم برای این پروژه، مغولستان چند مرتبه قلمرو خود را جهت استفاده به چین پیشنهاد داده است. در عین حال تمام مسیرهایی که تا به حال برای تامین گاز چین از سوی گازپروم روسیه مورد بحث قرار گرفته است، بدون کشورهای میانی و مستقیما از روسیه به چین بوده‌اند. در این طرح‌ها، انتقال گاز از طریق مسیرهای بلاگوِشچنسک، ولادیوستوک و آلتای، پیشنهاد شده‌اند.

روسیه بزرگترین تامین‌کننده نفت چین است و چین بزرگترین خریدار نفت جهان است. رییس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری پس از دیدار او با رییس‌جهور چین، شی جین پینگ، گفت: سال گذشته ما بیش از ۵۰ میلیون تن نفت برای چین تامین کردیم، امسال این عدد ۲۶ درصد دیگر هم افزایش یافته است. پوتین اضافه کرد: عملیات ساخت‌وساز خط‌لوله مسیر شرقی، از روسیه به چین، در برنامه کاری قرار گرفته است و شرکت‌هایی از هر دو کشور در توسعه ال‌ان‌جی روسیه به ارزش ۲۷ میلیارد دلار، شرکت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied