شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

احداث کارخانه جدید "نستله " در ایران

مدیرعامل شرکت نستله ایران از احداث کارخانه جدید نستله در ایران خبر داد و گفت: بدنبال همکاری رضایت بخشی که با ایران ایجاد شده است کارخانه نستله دیگری در این کشور احداث و بر این اساس همکاری جدیدی را آغاز خواهد شد.

احداث کارخانه جدید "نستله " در ایران

به گزارش شمانیوز، شانزدهمین سال حضور شرکت نستله در ایران با برگزاری همایشی با عنوان «نستله در جامعه؛ ایجاد ارزش مشترک در جمهوری اسلامی ایران» در واپسین روزهای آبان 97 با حضور سفیر سوئیس در تهران، استاندار و نمایندگان استان قزوین در مجلس، مدیران نستله ایران و برخی مدیران ارشد نستله جهانی و خاورمیانه گرامی داشته شد. بر اساس این گزارش، در این همایش بین المللی که در 29 آبان 97‌ در محل هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد تمامی طرفین درگیر با کسب‌وکار نستله ایران کنار هم حضور موثر یافتند و ضمن تشریح فعالیت های "نستله" در کشور به گفت و شنود حول فعالیت های این کمپانی در خارج از ایران پرداختند. پروژه رایز "Rise" یکی از مهم‌ترین گام‌های این کمپانی سوئیسی در مسیر بهبود زندگی و سهیم شدن در ساخت آینده‌ای سالم‌تر در ایران بوده که در این همایش به طور مفصل در خصوص آن مباحثی مطرح و روند پیشرفت آن شفاف‌‌سازی شد. فعالیت رسمی پروژه رایز در ایران با هدف تأمین نیاز شیر از طریق تأمین‌کننده‌های محلی و سرمایه گذاری در بخش تحویل شیر تازه در کشورمان (استان قزوین)، ترویج شیوه‌های بهره‌برداری مسئولانه از منابع، کمک به پایداری مزارع شیری و عرضه محصولات با کیفیت به خانواده‌های ایرانی در سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در ایران ضمن اشاره به همکاری های موثرایران و سوئیس طی سال های گذشته، گفت: ایران و سوئیس همواره با یکدیگر همکاری حسنه‌ای داشته‌اند و نبود هیچ سابقه استعماری از سوی این کشور در ایران بر اهمیت این نکته افزوده است. لایتنر به حضور دیپلماتیک سوئیس در ایران اشاره کرد و افزود: از مهمترین زمینه های همکاری این دو کشور حوزه های اقتصاد و کالاهای سوئیس است البته باید توجه داشت که در مقوله ی سیاست نیز این دو کشور با یکدیگر همکاری های دوجانبه ی خوب و موثری داشته اند بطوری که می توان به دو دیدار روسای جمهوری ایران و سوئیس در سال جاری اشاره کرد. وی از اعتبار ، کیفیت و نوآوری محصولات سوئیس سخن به میان آورد و اظهار داشت: شرکت نستله اخیرا سنت محصولات سوئیس را که عموما بر اساس شکلات و پنیر بوده تغییر داده است. سفیر سوئیس در ایران در ادامه به بازدید از مزرعه آوین‌دشت در قزوین اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در این مزرعه صورت گرفته است و اکنون شاهد پیشرفت‌های خوبی در آن هستیم و باید گفت که مزرعه آوین دشت نمونه بسیار خوبی در زمینه پیشرفت‌های اخیر بوده است. وی اضافه کرد: آوین دشت نمونه‌ای از همکاری‌های دو کشور است که به بهبود اشتغال‌زایی در ایران کمک شایانی می‌کند. اگر نستله در ایران موفق باشد، بسیاری از شرکت‌های دیگر سوئیسی نیز به ایران خواهند آمد. لایتنر ضمن اشاره به دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران، ابراز داشت: ایران و سوئیس در طول تاریخ همواره روابط دوستانه‌ای داشته و تحریم‌‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران نمی‌تواند این روابط را از بین ببرد.

احداث کارخانه جدید نستله در ایران جوزپه کرلا، مدیرعامل شرکت نستله ایران در این همایش گفت: حدود ۱۶ سال پیش نستله رسما پا به بازار جمهوری اسلامی ایران گذاشت. دو سال بعد این شرکت با احداث کارخانه سرلاک در استان قزوین تولید در کشورمان را آغاز کرد.در این سال‌ها در کنار احداث کارخانه آب‌معدنی پیورلایف، خط تولید محصولات نان کید، نسکافه و نسکوئیک نیز به فعالیت‌های این شرکت در ایران اضافه شده است. کرلا از احداث کارخانه جدید نستله در ایران خبر داد و اظهارداشت: بدنبال همکاری رضایت بخشی که با ایران ایجاد شده است کارخانه نستله دیگری در این کشور احداث و بر این اساس همکاری جدیدی را آغاز خواهد شد. عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در این همایش بین المللی گفت: من به نمایندگی از دولت دوازدهم خوشحالم که در این جلسه حضور دارم. وی افزود: شرکت نستله یکی از منظم ترین کارخانه ها را در استان قزوین دارد که ما آمادگی داریم تا امکانات لازم را برای سرمایه گذاری مجدد این شرکت در اختیار شان قرار دهیم.

رونمایی از کتاب نستله در جامعه؛ ایجاد ارزش مشترک در جمهوری اسلامی گفتنی است در این مراسم از کتاب " نستله در جامعه؛ ایجاد ارزش مشترک در جمهوری اسلامی ایران" با حضور استاندار قزوین و سفیر سوئیس در ایران، محمدی و زرآبادی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران خارجی و داخلی شرکت نستله، رونمایی شد. در پایان مراسم از قطعات موسیقی ساخته شده توسط هنرمند ایرانی فردین خلعتبری برای پروژه RISE در ایران رونمایی شده و این قطعات توسط گروه موسیقی زاستا به اجرا در آمد.

در ادامه "شمانیوز" شما را کمی با تاریخچه نستله آشنا می کند. داستان نستله بیش از صد و پنجاه و دو سال پیش در شهر ووی "Vevey " کشور سوئیس آغاز شد. زمانی که هانری نستله، داروساز آلمانی، تمام دانش و مهارتهایش را صرف خلق فار ین الکته، غذای کودک تهیه شده از غلات و شیر کرد تا جان "وانر" کوچک را نجات دهد. "وانر" نوزادی بود که از امکان تغذیه با شیر مادر برخوردار نبود و مانند بسیاری از نوزادان آن زمان، شانس ز یادی برای زنده ماندن نداشت. این اختراع سرآغازی برای تولید غذای کمکی کودک بر پایه غلات بود و از این طریق راه موفقیت شرکت نستله هموار شد. هانری نستله چنان از این کشف خود احساسی رضایت کرد که نام خود را بر آن نهاد و نماد "آشیانه" را به عنوان علامت تجاری خود برگز ید. از آن زمان تاکنون نستله بر تعهدات بنیادین خود مبنی بر "بهبود زندگی و سهیم شدن در ساخت آیندهای سالمتر"، پایبند مانده است.

نستله ایران: نستله 16سال پیش رسما پا به جمهوری اسلامی ایران گذاشت. دو سال بعد این شرکت با احداث کارخانه سرالک در استان قزوین تولید در کشورمان را آغاز کرد. در این سالها در کنار احداث کارخانه آب معدنی پیورالیف، خط تولید محصوالت نان کید، نسکافه و نسکوئیک نیز به فعالیت های این شرکت در ایران اضافه شده است. در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ ،جوزپه کارال مدیرعامل نستله ایران با حضور در کنفرانس مسئولیت اجتماعی شرکتها ۲۱ تعهد اجتماعی نستله ایران را به صورت رسمی به همگان اعلام کرد. به عنوان بخشی از این تعهدات عبارت اند از تغذیه، استفاده مسئولانه از منابع، توسعه مناطق غیرشهری، پایایی محیط زیست، آب، مردم و کارمندان اشاره کرد. او همچنین وعده داد ازاین پس تمامی فعالیت های نستله ایران مانند سایر نقاط جهان به صورت علنی اطلاع رسانی خواهد شد. این رویداد سرآغاز ارتباط شرکت نستله با رسانه های داخل کشور بود. در طول این مدت نستله ایران همواره تلاش کرده است تا آن دسته از دستاوردهای شرکت که همراستا با عناصر خبری موردنیاز بوده و برای رسانه های داخلی حائز اهمیت است را به صورت خبری و به طور مداوم به اصحاب رسانه گزارش دهد.

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

احداث کارخانه جدید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied