شمانیوز
شما نیوز

در دومین جلسه ستاد نوروزی مطرح شد:

ضرورت اطلاع رسانی اقدامات راه آهن برای نوروز ۹۸

همزمان با افزایش ظرفیت ناوگان ریلی، ضروری است تا اطلاع رسانی در مورد اقدامات رفاهی برای مسافرین و کارکنان راه آهن در ایام نوروز افزایش یابد تا مردم سفر لذت بخش‌تری را در این ایام داشته باشند.

ضرورت اطلاع رسانی اقدامات راه آهن برای نوروز ۹۸
ضرورت اطلاع رسانی اقدامات راه آهن برای نوروز ۹۸
روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نوشت: حسین عاشوری قائم مقام راه آهن در دومین جلسه ستاد نوروزی سال ۹۸ که با حضور معاونین، مدیران ستادی ذی‌ربط و مدیران مناطق و مدیران شرکت‌های خصوصی مسافری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: تنوع در ارائه فروش بلیت قطار‌های مسافری در نوروز امسال وجود دارد، اما در حال حاضر همچنان بخش اعظمی از مردم از خدمات اینترنتی ارائه بلیت استفاده نمی‌کنند و به شکل سنتی و با مراجعه به آژانس‌های مسافری، خرید بلیت انجام می‌دهند که همین موضوع ممکن است مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند.
وی با بیان اینکه همه در راه آهن باید تلاش جمعی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران را داشته باشند، در مورد طرح رتبه‌بندی قطار‌های مسافری در این ایام، افزود: ضروری است اطلاعات لازم در این زمینه برای شناخت بهتر امکانات قطار‌ها و انتخاب مناسبترین قطار متناسب با نیازشان به افکار عمومی داده شود.
قائم مقام راه آهن با تاکید بر این که اطلاع رسانی در مورد نحوه خدمات و اقدامات انجام شده ریلی تنها منحصر به ایام نوروزی نباشد، گفت:: لازم است این امر بعد از این ایام نیز دنبال شده و از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما و فضای مجازی استفاده شود.
وی همچنین خواستار اطلاع رسانی در زمینه خرید بلیت کانکتی (سفر دو مرحله‌ای) شد و گفت: بایستی اطلاع رسانی در زمینه سفر‌های ریلی در ایام نوروز پررنگ شود و مسئولین راه آهن در این ایام پاسخگوی سوالات مردم باشند.
عاشوری همچنین با تاکید بر نقش نظارتی معاونین راه آهن در ایام نوروزی، توصیه کرد: با بررسی بلاک‌هایی که تقلیل سرعت دارند تا قبل از شروع برنامه نوروزی نسبت به حذف تقلیل سرعت‌ها برای کاهش زمان اقدام کنند.
افزایش ۵ درصدی ظرفیت قطار‌های مسافری همچنین در این جلسه، علی کاظمی منش مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری از افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت قطار‌های مسافری خبر داد و گفت: در پیک نوروزی امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی تعداد صندلی‌ها هستیم.
کاظمی منش از راه اندازی قطار‌های ارومیه، کرمانشاه، رشت خبر داد و گفت: تلاش کرده ایم که اطلاع رسانی در مورد فروش بلیت و ارائه مشخصات قطار‌ها افزایش یابد و حقوق مسافران بر اساس مقررات تامین شود.
وی از ارتقاء نرم افزار فروش در بخش آژانس‌ها به صورت تحت وب و راه اندازی آن از روز شنبه خبر داد و اضافه کرد: ایجاد امکان خرید بلیت به صورت کانکتی (سفر دو مرحله‌ای) برای عموم فراهم شده است.
هماهنگی برای فروش اینترننتی بلیت از سوی دیگرمسعود سیف پور مدیرکل دفتر فن آوری ارتباطات و اطلاعات در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در راه آهن، گفت: به منظور حل مشکلات پیشین برای فروش اینترنتی بلیت هماهنگی‌هایی با آژانس‌های مسافری صورت گرفته است.
وی با اشاره به جدا کردن فروش بلیت در ۲ بخش اینترنت و آژانس‌ها، افزود: حجم زیاد تقاضا در شبکه موجب ایجاد ترافیک می‌شود و مشکل به شکل نرم افزاری یا سخت افزاری نیست و به منظور تقلیل ترافیک شبکه، فروش بلیت در مراحل مختلف برنامه ریزی شده است.
در این جلسه صادق سکری مدیر کل روابط عمومی راه آهن هم با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه جریان سازی و اطلاع رسانی، پیشنهاد کرد که در این ایام اقدامات و پروژه‌هایی که در راه اهن انجام شده است طی مراسمی افتتاح به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.
تدابیر شرکت‌های خصوصی ریلی برای خدمات بیشتر همچنین در این جلسه محمد رجبی رئیس انجمن حمل ونقل ریلی و مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به تدابیر صورت گرفته از سوی شرکت‌های حمل و نقلی، گفت: جلسات متعددی برای ارائه خدمات بهتر با مالکان شرکت‌های حمل و نقل برگزار شده است.
همچنین آقای خان احمدی مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا با اشاره به پرداخت عیدی پیمانکاران، گفت: بخش اعظمی از حقوق معوقه راهبران پرداخته شده است.
گفتنی است در این نشست، همچنین در مورد کشیک ستاد نوروزی و تعیین سرپرست و دبیر و اعضای کشیک نوروزی تصمیماتی گرفته شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied