شمانیوز
شما نیوز

تامین قطعات لوازم خانگی از شرکت های درجه ۳ چینی/ فرار از تحریم به قیمت زیان مالی خریداران

طی چند وقت گذشته شکایت های فراوانی از برخی محصولات لوازم خانگی داخلی شده که عمده ی این شکایت ها به دلیل کیفیت بسیار پایین این کالاها بود.

تامین قطعات لوازم خانگی از شرکت های درجه ۳ چینی/ فرار از تحریم به قیمت زیان مالی خریداران

به گزارش خبرنگار شمانیوز ، سال ۹۱ که با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا، صنعت خودرو ایران تحریم شد، شرکای بد عهد فرانسوی با بلیت یک طرفه به مقصد پاریس، دست صنعت خودرو کشور را در پوست گردو گذاشتند. در آن زمان تولید خودروهای مشترک که به کمک طرف قرارداد های فرانسوی صورت می گرفت به صورت کامل دچار اختلال شد و در این شرایط شرکت های خودروسازی برای فرار از تحریم ها و ادامه روند تولید به سراغ تامین کنندگان دست چندم چینی رفتند.

تامین قطعات لوازم خانگی از شرکت های درجه ۳ چینی/ فرار از تحریم به قیمت زیان مالی خریداران

حال دقیقا همین ماجرا در صنعت لوازم خانگی ایران در حال رخ دادن است. شرکت های تولیدکننده داخلی با اطمینان کامل صحبت از تداوم روند تولید می کنند در شرایطی که بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ما، این شرکت ها برای فرار از تحریم و تامین قطعات تولیدی خود به سراغ شرکت های درجه سوم و حتی چهارم چینی رفته اند.

البته در حال حاضر برندهای معتبر و بزرگ داخلی امکان استفاده از این روش به اصطلاح دور زدن تحریم را ندارند چراکه به صورت کامل رصد می شوند اما نکته اصلی وجود بیش از ۲۵۰ برند لوازم خانگی در کشور است که متاسفانه بخش قابل توجهی از این شرکت ها به اسم تولید داخل، بلای جان تولید شده اند.

مشکلات به وجود آمده برای خریداران در حقیقت نشات گرفته از همین اتفاق ناخوشایند است. قطعاتی که به اسم دور زدن تحریم های از تامین کنندگان درجه چندم چینی تهیه می شود گرچه به تداوم تولید آن هم از نوع بسیار بی کیفیتش کمک می کند اما این به اصطلاح تولید به ضررهای مالی خریداران منجر خواهد شد.

به نظر می رسد وزارت صنعت باید هرچه سریعتر به این موضوع مهم ورود کند چراکه ادامه روند پیش رو موج عظیمی از نارضایتی ها در صنعت لوازم خانگی ایران را به همراه خواهد داشت.

در همین رابطه سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت طی جلسه ای که روز شنبه مورخ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ در وزارت صنعت و با حضور انجمن های صنعت لوازم خانگی برگزار شد گفته بود : "در سال جدید مهمترین رویکرد صنعت، صادرات ، خصوصا به کشورهای همسایه خواهد بود. برای ۱۳ کشور همسایه به علاوه چین و هند برنامه صادراتی تعیین شده است. صنعت لوازم خانگی از جمله صنایع اولویت داری است که در سال ۹۸ به آن توجه ویژه خواهد شد."

به گزارش خبرنگار ال کا ایران، با توجه به اهمیت صنعت لوازم خانگی و رویکردها و نگاه ویژه وزارت صنعت به این بخش لازم است که نظارت ها به روند تولید شرکت ها بیشتر شود. تولید بی کیفیت محصولات و توزیع آن در بازار قطعا برنامه های وزارت صنعت در سال ۹۸ را دچار اختلال خواهد کرد بر همین اساس بهتر است که تولید اینگونه کالاها هرچه سریعتر متوقف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied