شمانیوز
شما نیوز

تعیین تکلیف بافت فرسوده ۲۳ شهر گیلان

بافت فرسوده ۲۳ شهر گیلان با ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار تعیین محدوده شد.

تعیین تکلیف بافت فرسوده ۲۳ شهر گیلان
به گزارش شمانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی , مدیر اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: بافت فرسوده ۲۳ شهر از ۵۲شهر دارای بافت فرسوده گیلان تعیین تکلیف و مصوب شد.

ماکان پدرام افزود: اجرای طرح های بازآفرینی شهری در پنج شهر استان در حال اجراست.

وی گفت: ۵۸ طرح در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهرهای رشت، آستانه‌ اشرفیه، لنگرود، لاهیجان و بندر انزلی مشمول اعتبارات شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بالغ بر ٤٠٠میلیارد ریال اعتبار برای ۵۸ پروژه بازآفرینی در گیلان در سال ١٣٩٨ در نظر گرفته‌ شده است افزود: تاکنون ۲۰ درصد از منابع مذکور به‌ صورت متمرکز در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته که بخشی صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرین شهری استان شده است.

ماکان پدرام با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه بافت‌های فرسوده گفت: برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در قالب ۱۴۶ طرح با همکاری شهرداری ها و سایر دستگاه ها در گیلان خبر داد .

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۰ درصد از اعتبارات بازآفرینی شهری در گیلان جذب‌ شده است گفت: بخشی از اعتبار تخصیصی بازآفرینی شهری در استان جذب‌ شده و مابقی از طریق انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه ها و نیز تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام جذب خواهد شد.

شهر رشت با ۷۱۷ هکتار بیشترین بافت فرسوده در بین ۵۲ شهر گیلان دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied