شمانیوز
شما نیوز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

لوایح مالیاتی مراحل نهائی تصویب را طی می کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تعاملات سازنده مجلس و سازمان امور مالیاتی، از آخرین مراحل تصویب لوایح مالیاتی در مجلس خبر داد.

لوایح مالیاتی مراحل نهائی تصویب را طی می کنند

 

به گزارش شمانیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه ۱۸ خردادماه در مراسم معارفه دکتر امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند سیدکامل تقوی نژاد رئیس کل سابق سازمان و تلاش ها و اهتمام ارزنده محمدقاسم پناهی در دوران تصدی سرپرستی این سازمان اظهار داشت: پس از ابلاغ سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی، کمیسیون اقتصادی مجلس طرح ها و لوایح متعددی در دست اقدام داشته است که عمده ترین آن ها مربوط به حوزه مالیاتی بوده که در این راستا مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور همکاری و تعاملات بسیار موثر و خوبی داشته اند.
 
وی ضمن تبریک به دکتر پارسا جهت تصدی این مسئولیت بر لزوم تسریع در جمع بندی و تصویب این طرح ها و لوایح اشاره کرد و عنوان داشت: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که یکی از طرح های مهم اقتصادی کشور تلقی می شود، پس از نزدیک به دو سال کار کارشناسی و رفع ایرادات محتوایی و اجرایی اینک کلیات آن تصویب شده و طی یکی دو هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.
 
پور ابراهیمی در ادامه به لایحه تصویب و راه اندازی پایانه های فروشگاهی اشاره کرد و گفت: این لایحه نیز پس از رفع ایرادات شورای نگهبان از سوی کمیسیون اقتصادی، بزودی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بر لزوم ساماندهی مالیات بر عملکرد تاکید کرد و گفت: مطالبه جدی کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه، اجرای نظام جامع اطلاعات مالیاتی با رویکرد اتصال سامانه های اطلاعاتی کشور و سیستمی کردن فرایند مالیات ستانی بجای ممیز محوری است.
 
پور ابراهیمی افزایش پایه های مالیاتی را یکی از ضروریات امروز اقتصاد کشور خواند و گفت: مالیات بر مجموع درآمد به رغم چالش هایی که داشته در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا اجرا شده و ما نیز می توانیم براساس مطالعاتی که صورت گرفته در راستای پرهیز از فعالیت های سوداگرانه و مقابله با فرار مالیاتی با روش های کم ریسک آن را دنبال کنیم.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه یکی از پایه های مهم مالیاتی که جنبه های تنظیم گری، بازتوزیع و درآمدی دارد، مالیات بر عایدی سرمایه است که هم اینک با همکاری کمیسیون اقتصادی دولت و سازمان مالیاتی در حال انجام است و به محض ارائه به کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و اقدام خواهد شد.
 
پور ابراهیمی در پایان ضمن اعلام آمادگی کامل کمیسیون اقتصادی مجلس بر همکاری و تعامل بیشتر در خصوص طرح ها و لوایح اقتصادی دولت ابراز امیدواری کرد با بازنگری در تحولات ساختاری اقتصاد، ضمن مقابله با جنگ اقتصادی به اقتدار درونی اقتصاد کشور و ثبات و پایداری آن کمک شایانی بشود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied