شمانیوز
شما نیوز

افزایش امنیت کاربران در نت بانک جدید سامان

​مدیر فناوری اطلاعات بانک سامان، لزوم تغییر نام کاربری و رمز عبور نت بانک جدید را به دلیل افزایش امنیت کاربران دانست.

 افزایش امنیت کاربران در نت بانک جدید سامان

به گزارش شمانیوز به نقل از  روابط عمومی بانک سامان، حمیدرضا علوی‌زاده در خصوص آخرین تغییرات نسخه جدید نت بانک که اخیرا رونمایی شده، اظهار کرد: امکان استفاده از نام کاربری به جای شماره مشتری ازجمله ویژگی‌های بسیار مهمی است که به نسخه جدید نت بانک سامان افزوده شده است که هدف از اجرای آن ارتقاء سطح امنیت و جلوگیری یا سخت‌تر شدن امکان کشف کد کاربری و رمز عبور است. بر این اساس بود که ما سیاست‌های ایجاد پیچیدگی در کد کاربری و رمز عبور را موردبازنگری قرار دادیم. در همین راستا و به‌عنوان نمونه یکی از این سیاست‌ها این است که کد کاربری دیگر نمی‌تواند تنها شامل کارکترهای عددی باشد که به‌راحتی قابل‌تشخیص و حدس زدن است و بهترین فرصت برای این ارتقاء امنیتی، در نسخه جدید نت بانک بود.

مدیر فناوری اطلاعات بانک سامان سپس در خصوص دیگر قابلیت‌های نت بانک جدید سامان اضافه کرد: بانکداری الکترونیک، در نظر دارد تا بستر و چارچوبی برای ایجاد فضایی باز، در جهت توسعه نیازهای بانکداری الکترونیک ایجاد کند که زیرساخت اولیه آن، ایجاد سرویس‌های خدمات پایه به همراه توسعه برخی خدمات مانند شرکت یار و بازار سرمایه در یک فضا بود.

وی تصریح کرد: به‌عبارت‌دیگر، بانک سامان در مسیر روند بانکداری الکترونیکی امروز، ضمن ایجاد بستر جدید به همراه خدمات نوین در یک جا مانند ایجاد یک پنل مشترک برای ارائه خدمات بانکی شخصی و شرکتی، زیرساخت لازم خود را برای ایجاد فضایی جدید در حوزه بانکداری الکترونیکی پیاده‌سازی کرده است.

علوی‌زاده در خصوص امکان جدید نت بانک به نام «بازار سرمایه» نیز عنوان کرد: خدمات بازار سرمایه به‌عنوان زیرساختی برای تسهیل خریدوفروش آنلاین سهام است که علاوه بر آنلاین بودن کلیه فرایندهای مرتبط، مشتری می‌تواند از منافع سپرده خود نیز بهره‌مند شود.

مدیر فناوری اطلاعات بانک سامان همچنین در خصوص دیگر خدمت جدید نت بانک به نام «شرکت یار» هم گفت: در خدمت شرکت یار کاربران می‌توانند به افراد دیگر اجازه دهند تا به تمام یا بخشی از امکانات اینترنت بانک آن‌ها دسترسی داشته باشند. در حقیقت خدمت شرکت یار همان اینترنت بانک شرکتی یا اینترنت بانک برای اشخاص حقوقی است که به افراد حقوقی این فرصت را می‌دهد که از همان پنجره اینترنت بانک حقیقی خود بتوانند کارتابل مالی خود را مشاهده و اقدامات لازم در حوزه اختیارات خود را انجام دهند.

علوی زاده در پایان اضافه کرد: خوشبختانه مشکلات سرعت پایین نت بانک در زمان راه اندازی رفع شده و خوشبختانه هم‌اکنون سامانه به‌خوبی در حال سرویس‌دهی است. 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied