شمانیوز
شما نیوز

مناطق آزاد در حوزه استارت آپ ها

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد خبر داد که هم اکنون 370 شرکت استارت آپ در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی مشغول به کار هستند و فضای کسب و کار در این مناطق همسو با شاخص ها و معیارهای استاندارد جهانی در حال توسعه است.

مناطق آزاد در حوزه استارت آپ ها

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: «مرتضی بانک» که امروز سه شنبه با حضور در نمایشگاه بین المللی تهران از هشتمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2019 تهران بازدید کرد از حمایت دولت تدبیر و امید برای حمایت از استارت آپ ها در مناطق آزاد سخن و گفت و تاکید کرد: در سال 95 نزدیک به 90 شرکت استارتاپ و دانش بنیان در منطقه آزاد فعالیت داشته اند که در حال حاضر تعداد این شرکت ها به 370 مورد رسیده است که در همه بخش های تولید دانش و خدمات فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای عمده توسعه کسب و کارهای نو در مناطق آزاد تاسیس شتابدهنده ها است که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مناطق قرار گرفت و در حال حاضر زیرساخت های مورد نیاز شتاب دهنده ها در منطقه آزاد ماکو به طور کامل ایجاد شده است و مناطق آزاد ارس، انزلی و اروند هم در برنامه سال 98 خود گنجانده اند که از شتابدهنده ها میزبانی کنند و این روند تاکنون سرعت خوبی داشته است. 

مشاور رییس جمهور گفت: باید توجه داشت که شرکت های استارتاپی و دانش بنیان؛ در مناطق آزاد تازه فعالیت خود را آغاز کرده اند، اما همین آغاز راه در بخش تولید دانش و فناوری اثربخش بوده که هم اکنون در تمام فعالیت های اقتصادی همچون تولید، خدمات و صادرات نمایان است. 

«مرتضی بانک» که در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران، به نقش مهم فناوری و انتقال تکنولوژی در رشد اقتصادی کشور هم اشاره کرد و افزود: به طور قطع ایجاد فضاهایی همچون این نمایشگاه به توسعه ارتباطات بین شرکت ها و سرمایه گذاران می انجامد، از این رو باید از اقداماتی که در این بخش انجام شده حمایت کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و شرکت های دانش بنیان می توانند از حمایت های مناطق آزاد بهره مند شوند، گفت: در حال حاضر علاوه بر تسهیلاتی که صندوق و نوآوری و شکوفایی در اختیار این شرکت ها قرار می دهد این شرکت ها می توانند از تسهیلات صندوق ضمانت صادرات نیز بهره مند شوند.

مرتضی بانک در ادامه با حضور در غرفه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با نمایندگان بخش خصوصی گفت و گو کرد و در جریان عملکرد آنها قرار گرفت.

گفتنی است در هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ـ اینوتکس 2019 ـ بیش از 400 شرکت دولتی و خصوصی، داخلی و خارجی حضور دارند. 

فراهم نمودن فضا برای جلب سرمایه گذار، ایجاد محیط مناسب برای مشارکت و همکاری و تولید محتوا از سوی شرکت های فناور و استارت آپ های داخلی و خارجی از جمله اهداف این نمایشگاه است که تا 22 خردادماه ادامه دارد. 

هم چنین برای اولین بار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در این دوره از نمایشگاه حضور داشتند که این حضور نشان از رویکرد و اهتمام جدی مناطق آزاد به کسب و کارهای نو دارد به طوریکه مرتضی بانک امروز با حضور در این نمایشگاه از نزدیک در جریان تازه ترین فعالیت شرکت های استارت آپی، نوپا و کارآفرین قرار گرفت و از غرفه های «تهران»، «امروز حالت چطوره»، «همراه اول»، «قشم ولتاژ»، «شنبه»، «کارن کرود» (سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری)، «پویندگان نیرو شایسته منطقه آزاد انزلی» و غرفه های فعال در حوزه استارتاپ ها بازدید کرد.

حضور در غرفه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و گفتگو با نمایندگان حوزه فناوری های پیشرفته در مناطق آزاد  کشور پایان بخش این بازدید بود. 

«اکبر افتخاری» معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد،در این بازدید «مرتضی بانک» را همراهی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied