شمانیوز
شما نیوز

سامان نخستین مرکز نوآوری صنعت بیمه را راه اندازی کرد

نخستین مرکز نوآوری صنعت بیمه کشور با عنوان تجاری پلنت با حضور رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی،معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت بیمه سامان، افتتاح شد

سامان نخستین مرکز نوآوری صنعت بیمه را راه اندازی کرد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی بانک سامان، این مرکز که با ابتکار و همت بیمه سامان تاسیس شده، در محل کارخانه نوآوری آزادی به عنوان اولین شعبه اقماری پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد.

 

آینده از آن استارت آپ هاست

 

در مراسم آغاز به کار «پلنت» غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: امروز استارت آپ ها و اینشورتک ها، ایده های بسیار خلاقانه و جدیدی دارند که می توانند صنعت بیمه را متحول کنند.

 

غلامرضا سلیمانی هنچنین با اظهار خرسندی از این که شرکت بیمه سامان و هلدینگ سرمایه گذاری سرآمد گام عملیاتی نخست را در ایجاد چنین مرکزی برداشته اند، گفت: بدون شک، آینده از آن استارت آپ هاست و چقدر خوب است که شرکت بیمه سامان و هلدینگ سرمایه

 

به گفته سلیمانی، آن چه می تواند صنعت بیمه را متحول کند، تحول در فروش و عرضه محصولات جدید با استفاده از ایده های نو ارائه شده توسط جوانان خلاق و خوشفکر است.

 

وی افزود: ایده های فراوانی در این زمینه وجود دارد، اما پیچ و خم های اداری و عدم توانایی تامین مالی از جمله چالش هایی است که مراکز نوآوری مانند «پلنت» می توانند آنها را برطرف کنند.

 

سلیمانی حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت خواند و گفت: بیمه مرکزی تمام قد در خدمت استارت آپ هاست و حتی شورای عالی بیمه آنها را به عنوان کارگزار پذیرفته است. وی افزود: «پلنت» تنها متعلق به بیمه سامان نیست، بلکه همه شرکت های بیمه می توانند از ظرفیت آن استفاده کنند تا همه صنعت بیمه از این طرق متحول شود.

 

احمدرضا ضرابیه مدیرعامل شرکت بیمه سامان نیز در این مراسم با بیان این که نمی توان بار توسعه صنعت بیمه را تنها به روی چند شرکت محدود انداخت، گفت: همه شرکت های بیمه باید در این رشد نقش داشته باشند و استفاده از ظرفیت مراکزی چون «پلنت» می تواند سرعت تحول در صنعت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

ضرابیه با بیان این که تحول در صنعت بیمه کشورمان به یک اکوسیستم و مدل کسب و کار جدید نیاز دارد، افزود: شرکت سرمایه گذاری سرآمد به همین منظور تاسیس شد که رسالت اصلی آن، تکمیل زنجیره ارزش در صنعت بیمه است.

 

وی با تاکید بر این که نرخ رشد صنعت بیمه در مقایسه با سایر صنایع کشورمان بسیار خوب است، اما پتانسیل آن می تواند جهش قابل توجهی ایجاد کند، ادامه داد: یک شرکت بیمه در حال حاضر خدمات مختلفی ارائه می دهد و تنوع این خدمات باعث شده علیرغم تلاش زیاد، رضایت ذینفعان جلب نشود، بنابراین سرآمد تصمیم گرفته با نهادسازی، چرخه ارزش صنعت بیمه را تکمیل کند.

 

به گفته او، Insurance as a service نیاز امروز بیمه گذاراست؛ یعنی هر زمان که مشتری نیاز دارد، خدمات بیمه ای به سرعت و سهولت در اختیارش قرار بگیرد.

 

مدیرعامل بیمه سامان با تاکید بر این که «پلنت» یک شتاب دهنده است و می تواند استارت آپ ها را به عنوان یک مربی آموزش دهد، خاطرنشان کرد: انواع مشاوره مالی، مشاوره مالیاتی، حسابداری، قانون تجارت و … در پلنت قابل ارائه است.

 

او ادامه داد: پلنت تا زمانی که کسب و کاری به او نیاز داشته باشد، در کنارش خواهد ماند و فضایی ایجاد می کند که نه تنها هر فرد صاحب ایده بتواند در حوزه بیمه برای خود کسب و کاری ایجاد کند، بلکه هر شرکت بیمه هم از این فضا استفاده کند.

 

مدیرعامل شرکت بیمه سامان همچنین با اشاره به این که صنعت بیمه ظرفیت بسیار خوبی برای صدور خدماتش دارد، تاکید کرد که با افزایش درآمد حاصل از صادرات خدمات بیمه ای، می توان ارز حاصل از صادرات را در داخل کشور به ریال تبدیل و از این طریق ضریب نفوذ بیمه را افزایش داد.

 

محمود کریمی مدیر ارشد «پلنت» نیز در این مراسم با بیان روند چگونگی پردازش ایده در این مرکز، گفت: کوتاه کردن زمان رسیدگی به نیاز مشتری، مهمترین چیزی است که امروز صنعت بیمه به آن نیاز دارد.

 

محمود کریمی با بیان این که حرکت همه پیکره صنعت بیمه، نیاز اساسی برای ایجاد رشد در این بخش است، خاطرنشان کرد: پلنت با حمایت از نخبگان و ایده پردازان این صنعت، راه ها را کوتاه تر و نتایج را ارزشمندتر خواهد کرد.

 

او ادامه داد: «پلنت» با هدف استقرار، آموزش، مشاوره و در نهایت سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌های بیمه‌ای و مالی انجام دهد فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

به گفته کریمی، هدف «پلنت» ایجاد شبکه نوآفرینی صنعت بیمه است و علاوه بر این که خدمات رایج و تازه شرکت‌های بیمه را توسعه می‌دهد، این خدمات را از دیدگاه مشتریان نیز بررسی خواهد کرد تا دریچه‌های تازه‌ای به صنعت بیمه کشور باز کند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied