شمانیوز
شما نیوز

دکتر مهدوی معاون وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشکی در بازدید از ذوب آهن اصفهان:

مشارکت ذوب آهن اصفهان در انجام طرح ملی کنترل فشار خون قابل تقدیر است

در این بازدید که جمعی از مسئولین بهداشت ودرمان استان، مسئولین شبکه بهداشت و درمان لنجان و تعدادی از مدیران و مسئولین ذوب آهن نیزحضور داشتند مسایل مربوط به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در شهرستان لنجان و پایگاه های مستقر در ذوب آهن مورد بررسی قرار گرفت .

مشارکت ذوب آهن اصفهان در انجام طرح ملی کنترل فشار خون قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: دکتر علیرضا مهدوی معاونت اجرایی مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت , درمان وآموزش پزشکی که برای بازرسی و نظارت بر انجام طرح ملی کنترل فشار خون به استان اصفهان سفر کرده بود در روز شنبه 25 خرداد ماه جاری با حضور در ذوب آهن اصفهان و گفتگو با مهندس یزدی زاده مدیر عامل شرکت در جریان روند اجرایی طرح ملی کنترل فشتار خون در این مجتمع عظیم صنعتی قرار گرفت واز خط تولید آن بازدید نمود .

در این بازدید که جمعی از مسئولین بهداشت ودرمان استان، مسئولین شبکه بهداشت و درمان لنجان و تعدادی از مدیران و مسئولین ذوب آهن  نیزحضور داشتند مسایل مربوط به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در شهرستان لنجان و پایگاه های مستقر در ذوب آهن مورد بررسی قرار گرفت .

معاون وزیر بهداشت , درمان وآموزش پزشکی در ادامه این بازدید و در نشست با مسئولین ذوب آهن اصفهان ضمن ابراز خشنودی از حضور در ذوب آهن اصفهان , حمایت ها و مشار کت این شرکت در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون را جالب و قابل تقدیر دانست  و تداوم این حمایت ها در جهت رفع مشکلات بهداشتی و درمانی و ارتقاء بهداشت سلامت در جامعه را امری لازم و ضروری دانست .

وی ضمن اشاره به طرح کنترل بیماری های غیر واگیر در وزارت متبوع خودکه از 3 سال پیش شروع شده است , یادآور شد که این طرح توسط وزارت بهداشت و درمان  نوشته شده است ولی توسط مجموعه دولت به تصویب رسیده وهدف آن کاهش مرگ ومیر پیش از سن 70 سالگی  است .

وی افزود : وزارت بهداشت و درمان هم مسئول سلامتی مردم است و هم مدعی سلامت آنها چرا که بیماری های گسترده غیر واگیر در جامعه ناشی  از شهرنشینی ، صنعتی شدن، زندگی مدرن، نوع تغذیه، بی تحرکی و علل دیگر است که همه مسئول ایجاد آن و مداوای آن نیز وظیفه همه نهادها و سازمان ها است .بنابر این حمایت و مشارکت عمومی در جهت رفع این بیماری هادر جامعه بسیار لازم و امری حیاتی است.

وی در ادامه یادآور شد : در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته این مراحل قبلا طی شده است و در کشور ما نیز این مرحله باید طی شود و با توجه به گرانی هزینه های بهداشت و درمان ، پیشگیری از بیماری ها باید با اولویت مدنظر بوده و از مرگ و میر افراد قبل از 70 سالگی و بیماری سایر گروه های سنی جلوگیری بعمل آید .

 در ادامه این جلسه دکتر علی وحدتی مدیرشبکه بهداشت و درمان لنجان  بیماری فشار خون را قاتل خاموش معرفی کرده و طی گزارشی اقدامات مرتبط با اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در شهرستان و از جمله ذوب آهن اصفهان را برشمرد و از همراهی وکمک های ذوب آهن اصفهان در اجرای این طرح تشکر کرد .

ذوب آهن اصفهان همواره متوجه و مصمم  به انجام مسئولیت های اجتماعی خود بوده است

مهندس یزدی زاده مدیر عامل  ذوب آهن اصفهان در حضور دکتر  علیرضا مهدوی معاونت اجرایی مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی , هیئت همراه و مسوولین بهداشت ودرمان لنجان که از ذوب آهن اصفهان بازدید نمودند طی سخنانی حرکت ملی کنترل فشار خون توسط وزارت بهداشت و درمان را اقدامی بزرگ و تاثیرگذار در جهت حفظ سلامتی مردم و قابل تقدیر معرفی کرد و یادآور شد : از آنجا که مردم دارای مشکلات زیادی هستند ممکن است متوجه بیماری های خود نشوند و طرح های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان تضمین کننده سلامتی مردم و  عامل پیشگیری از بیماری ها و خسارات مادی و معنوی بسیاری در بین مردم است .

مهندس یزدی زاده در ادامه با اشاره به مسئولیت های اجتماعی ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت همگام با 50 سال فعالیت تولیدی ، همواره خود را موظف به انجام مسئولیت های اجتماعی در قبال کارکنان و خانواده هایشان، مردم اطراف و مردم کشور دانسته و در این راه هزینه های زیادی را متقبل شده است . در این زمینه بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن امکانات خود را در اختیار خانواده بزرگ ذوب آهن و ساکنین اطراف قرار داده و درطرح ها آینده این خدمات وسیع تر خواهد شد و نقش پیشتازی ذوب آهن در انجام مسئولیت های اجتماعی و از جمله اقدامات بهداشتی ودرمانی از قبیل مشارکت در انجام طرح ملی کنترل فشار خون و غیره حفظ خواهد شد .

شایان ذکر است همگام با اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در کل کشور این طرح در ذوب آهن اصفهان نیز از 18 خرداد ماه تا 15 تیر ماه جاری برای همکاران بالای 30 سال در حال انجام است.

عجیب 4

عجیب 2

 

عجیب 1

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied