شمانیوز
شما نیوز

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران:

با ارتقای بهره وری، قیمت تمام شده کالاها کاهش می یابد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: با ارتقای بهره وری، قیمت تمام شده کالاها کاهش و منافع جمعی افزایش می یابد.

با ارتقای بهره وری، قیمت تمام شده کالاها کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو): بهرام شکوری در ششمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران، ضمن بیان این مطلب و با ابراز تشکر از مجموعه ایمیدرو و سازمان بهره وری ملی ایران بابت برگزاری این همایش، اظهار داشت: برگزاری این همایش ارزشمند نشان می دهد که به مقوله بهره وری اهمیت داده می شود و نوید بسیار خوبی برای پیش رفتن کشور به سمت ارتقای بهره وری است.

وی ادامه داد: مهمترین مولفه برای ما به عنوان بخش خصوصی، رقابتی شدن تولید، کاهش قیمت تمام شده و افزایش سود بیشتر و درنتیجه توسعه کسب و کار با ارتقای بهره وری است.

ضرورت توجه به نیروی انسانی و مدیریت

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اگر به نیروی انسانی و مدیریت به عنوان بخشی از عوامل تولید توجه کنیم، قیمت تمام شده کاهش می یابد.

وی افزود: برای ما افزایش اضافه کاری یا کاهش آن مطرح نیست و دخالت دادن کارکنان در منافع شرکت مهم است که موجب افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده و افزایش سود می شود.

شکوری گفت: در جهان بیشترین محصول با کمترین قیمت تولید می شود و در شرکت ها، ضایعات به صفر رسیده است.

وی افزود: شاخص های بهره وری بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی به شاخص های جهانی نزدیک تر است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: این ارتباط باید به صورتی باشد که پژوهش ها و پایان نامه ها بتواند مشکلات بخش خصوصی را رفع کند.

وی افزود: منافع حاصله از این روند می تواند سهمی بسیار بالاتر از حق مشاوره ایجاد کند.

ساخت ۱۳۰۰ قلم قطعه

شکوری اذعان کرد: در شرایط فعلی تحریم که امکان تامین تجهیزات و قطعات وجود ندارد، با اعتماد به جوانان و دانشگاهیان و مقوله آموزش، توانسته ایم اقدامات مناسبی برداریم.

وی ادامه داد: ساخت ۱۳۰۰ قلم قطعه با یک دهم قیمت تمام شده، از جمله این اقدامات است و موجب حذف ارز تخصیصی برای این موارد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied