شمانیوز
شما نیوز

رشد تقاضای گالوانیزه، منوط به سیاست‌های دولت

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در خصوص وضعیت بازار ورق گالوانیزه در کشور گفت: خوشبختانه در سال گذشته تقاضای ورق‌های گالوانیزه با کیفیت تولیدی در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در داخل کشور از رشد نسبتا خوبی برخوردار بود.

رشد تقاضای گالوانیزه، منوط به سیاست‌های دولت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ماین نیوز: مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در خصوص وضعیت بازار ورق گالوانیزه در کشور گفت: خوشبختانه در سال گذشته با توجه به تحولاتی که رخ داد، تقاضای ورق‌های گالوانیزه با کیفیت تولیدی در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در داخل کشور از رشد نسبتا خوبی برخوردار بود. افزایش نرخ ارز و تعدیلاتی که در این رابطه رخ داد نیز به رشد فروش کمک شایانی کرد. درآمد 880 میلیارد تومانی این شرکت در سال گذشته که بخش عمده آن ناشی از فروش داخلی بود، حاکی از تقاضای خوب برای ورق‌های گالوانیزه در کشور است.

عزیز قنواتی در زمینه میزان واردات محصولات گالوانیزه به کشور و توانایی تولیدکنندگان در این زمینه بیان داشت: خوشبختانه با اهتمامی که مدیران فولادی از خود برای رشد تولید به‌خرج دادند، کشور ما از توانایی بسیار خوبی در تولید محصولات گالوانیزه برخوردار شده است. از این رو به جرات می‌توان گفت که تقریبا 95 درصد از نیاز کشور به ورق‌های گالوانیزه توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود. 5 درصد ورق گالوانیزه‌ای هم که از خارج وارد می‌شود، مربوط به ورق‌های با ضخامت بالا است که مصارف بسیار محدود در صنایع خاص دارند.

وی تقاضای ورق گالوانیزه را در کشور و حتی برای صادرات قابل توجه دانست و در این زمینه تصریح کرد: با توجه به تقاضای موجود، تقریبا تمامی محصولات گالوانیزه فولاد امیرکبیر به فروش می‌روند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. مشتریان داخلی و خارجی ما با توجه به افزایش کیفیت این محصولات در سال گذشته، دریافت گواهینامه‌های استاندارد محصولات و نیز تندیس‌های مختلف بابت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان همواره اقدام به سفارش از این شرکت کرده‌اند.

قنواتی در پاسخ به سوالی مبنی بر آینده بازار محصولات گالوانیزه در کشور اظهار داشت: آینده بازار این محصولات و کل محصولات فولادی علی‌رغم همه تحریم‌ها، به شرط حمایت دولت از صادرات این محصولات، خوب خواهد بود و مشکل خاصی نخواهند داشت. البته توسعه صنعت فولاد منوط به باز گذاشتن دست بخش خصوصی و حمایت از آن از سوی دولت است.

مدیرعامل شرکت فولا امیرکبیر کاشان توسعه بازار گالوانیزه را وابسته به صنعت ساختمان و پروژه‌های عمرانی دانست و خاطرنشان کرد: بازار محصولات گالوانیزه بستگی به سیاست‌های دولت دارد. گفته شده است که دولت برنامه دارد حدود 500 هزار واحد مسکونی (طرحی شبیه به مسکن مهر و ادامه آن با ظاهری متفاوت) را احداث کند. به‌نظر می‌رسد این شرایط فرصت بسیار خوبی برای رشد بازار مصرف فولادهای ساختمانی و از جمله میلگرد و ورق گالوانیزه به‌وجود خواهد آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied