شمانیوز
شما نیوز

معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد:

ممنوعیت واردات کالاهای مشابه ساخت داخل

فرشاد مقیمی در نشست تخصصی پایش صنایع کشور که با محوریت بررسی وضعیت "صنایع ماشین سازی و تجهیزات" برگزار شد، گفت: اگر ظرفیت ساخت داخلی کالایی در کشور وجود داشته باشد واردات مشابه آن ممنوع و یا با اعمال شرایط تعرفه ای مدیریت لازم را اعمال خواهیم کرد.

ممنوعیت واردات کالاهای مشابه ساخت داخل

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از شاتا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست که با حضور نمایندگانی از انجمن تخصصی صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان ماشین آلات پخت نان و شیرینی، سندیکای آسانسور و پله برقی و جامعه قالب سازان ایران برگزار شد، اظهار داشت: با اعلام رسمی هر واحد صنعتی و یا تشکل مربوطه در مورد داخلی سازی یک کالای وارداتی، فرآیند ممنوعیت و یا محدودیت واردات کالای مشابه در دستور کار می گیرد.

 

وی افزود: برای تحقق اهداف "نهضت ساخت داخل" موظفیم همه ابزار های حمایتی را بکار بگیریم و در این مسیر شناسایی دقیق چالش ها و همه فرصت های موجود یک ضرورت غیرقابل انکار است.

 

مقیمی ادامه داد: جلسات تخصصی کمیته های پایش صنایع با نمایندگان تشکل ها و انجمن ها با هدف احصاء دقیق مشکلات و مسایل صنایع مختلف تشکیل می شود.

 

وی گفت: برای اتخاذ تصمیمات کاملا کارگشا و البته موثر، اولویت را در دریافت نقطه نظرات و راهکار های پیشنهادی خود صنعتگران قرار داده ایم تا با یک هم افزایی مشترک بتوانیم از شرایط خاص کنونی به سلامت و با بهترین نتایج ممکن عبور کنیم.

 

معاون امور صنایع وزارت صمت خاطر نشان کرد: با توانمند سازی و رشد بخش های مختلف صنعت، خود اتکایی و خودکفایی از جمله نتایح درخشان این دوره خواهد بود.

 

گفتنی است در این نشست وضعیت تولید محصولات مهم و استراتژیک صنایع ماشین سازی و تجهیزات، واردات محصولات مشابه، تامین نقدینگی، روند تامین مواد اولیه و وضعیت صادرات این صنایع مورد بحث و برسی قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied