شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت در گفتگو با خبرنگاران در پیرانشهر :

باید نگاهمان به مسایل تغییر یابد تا مردم پای کار بیایند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر نوع نگاهمان به مسایل تغییر یابد، مردم هم پای کار خواهند آمد و حضور مردم معادلات را در شرایط کنونی به نفع ما بر هم خواهد زد.

باید نگاهمان به مسایل تغییر یابد تا مردم پای کار بیایند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از شاتا، رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه با فعالان اقتصادی در پیرانشهر، تصریح کرد: آذربایجان غربی استانی پرپتانسیل و دارای توانمندی ها و موقعیت استراتزیک خوبی است.

 

وی ادامه داد: همسایگی با چند کشور، این استان را دارای ظرفیت های صادراتی و تجاری خوبی کرده است.

 

افزایش صادرات پروژه ویژه سال جاری است

 

وزیر صنعت، معدن و تحارت با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در سال رونق تولید، افزود: افزایش صادرات و به ویژه صادرات به کشورهای همسایه، اولویت و پروژه ویژه امسال در حوزه تجارت است که یکی از راهکارهای اصلی رونق تولید نیز محسوب می شود.

 

رحمانی همچنین اضافه کرد: هر کس در هر جایی که می تواند باید کاری انجام دهد تا صادرات کشورمان به خصوص در حوزه کالاهای غیرنفتی افزایش پیدا کند.

 

وی با اشاره به برنامه های سفر امروز خود به استان آذربایجان غربی بیان کرد: از مرز کیله و تمرچین بازدید کردیم و با فعالان اقتصادی در سردشت و ارومیه و پیرانشهر جلساتی داشتیم و در جریان مهمترین مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مطروحه به راحتی قابل حل است، گفت: مشکل حاد و لاینحلی را در این دید و بازدیدها و جلسات مشاهده نکردیم.

 

رحمانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید، گفت: هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد این فرمان را باید نصب العین خود قرار دهد و به عنوان تکلیف به آن نگاه کند.

 

وی با اشاره به مشکل تامین سرمایه در گردش که واحدهای تولیدی از آن گله مند بودند، تصریح کرد: این قابل قبول نیست که در سالی که به رونق تولید نامگذاری شده است، واحدهای تولیدی که دارای تولید هستند نقدینگی و سرمایه در گردش نداشته باشند‌.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تسهیل فضای کسب و کار امسال یکی از وظایف ما است که در تاکیدات مقام معظم رهبری هم بوده و یکی از راهکارهایی است که با هزینه و صرف بودجه کمتری می توانیم نتیجه بهتری بگیریم.

 

باید نگاهمان به مسایل تغییر یابد تا مردم پای کار بیایند

 

رحمانی با بیان اینکه اگر نوع نگاهمان به مسایل تغییر یابد مردم هم پای کار خواهند آمد، افزود: در زمان جنگ تحمیلی نیز تا زمانی که مردم پای کار نیامدند معادلات تغییر نکرد.

 

حضور مردم و بخش خصوصی باعث پیروزی است

 

وی ادامه داد: اکنون نیز حضور مردم و بخش خصوصی در این شرایط تحمیلی همه معادلات را بر هم می زند و ما را به پیروزی می رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied