شمانیوز
شما نیوز

آخرین قیمت طلا شنبه اول تیر

​قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱۱ دلار و ۱۹ سنت معادل ۰.۸۱ درصد افزایش به ۱۳۹۹ دلار و ۶۳ سنت رسید.

آخرین قیمت طلا شنبه اول تیر

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم ؛ به دنبال رویکرد پولی انبساطی بانک های مرکزی بزرگ جهان و تنش ها بین ایران و آمریکا، قیمت طلا روز جمعه از مرز 1400 دلار عبور کرد و در نزدیکی بالاترین رقم 6 سال گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 11 دلار و 19 سنت معادل 0.81 درصد افزایش به 1399 دلار و 63 سنت رسید و بهترین عملکرد هفتگی در طی 3 سال گذشته را به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 3 دلار و 20 سنت معادل 0.23 درصد افزایش به 1400 دلار و 10 سنت رسید.

اوایل دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از اوایل سپتامبر 2013 یعنی 1410 دلار و 78 سنت رسیده بود. پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه از احتمال کاهش نرخ بهره در اواخر امسال خبر داد، قیمت فلز زرد بیش از 5 درصد افزایش یافته است.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در تمام طول هفته اظهارنظرهای افزایشی موجب تقویت قیمت طلا شده است. به خصوص این حقیقت که بانک های مرکزی جهان در حال انبساطی تر کردن سیاست پولی خود هستند موجب تقویت قیمت کالاهای خام و به ویژه قیمت طلا شده است.»

وی افزود، تنش ها در منطقه خاورمیانه بین ایران و آمریکا نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است. همچنین جنگ تجاری بین آمریکا و چین هنوز مایه نگرانی سرمایه گذاران است.

دونالد ترامپ، دیروز مدعی شد که ابتدا دستور حمله نظامی محدود به اهدافی داخل خاک ایران را صادر کرده، اما بعدا این دستور را لغو کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بر فراز آبهای سرزمینی اش سرنگون کرد. هنگام بروز وضعیت های خطیر سیاسی و اقتصادی، طلا معمولا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.


 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied