شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/4/1+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/4/1+ تغییرات// این خبر هر ساعت بروز رسانی می شود .....

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/4/1+ تغییرات

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/4/1+ تغییرات

 

در حال بروز رسانی .........
 
 
 

قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه؛ امروز شنبه 98/4/01

باوجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، بازار سکه و طلا در کشور با شیب نزولی اندکی در ثبات قرار دارند و از سوی دیگر در بازار ارز، در نخستین روز هفته جاری، صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نرخ ارز را نسبت به هفته گذشته ثابت نگه داشتند.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۶۴۵ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۳۲ هزار تومان قیمت دارد.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۲۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۴۰۰ دلار رسیده است.

ثبات در بازار ارز

در نخستین روز هفته جاری، صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نرخ ارز را نسبت به هفته گذشته ثابت نگه داشتند.

به گزارش ایسنا، بانک‌ها امروز (یکم تیر) قیمت ارز را نسبت به هفته گذشته کاهش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در بانک‌ها که روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۲ هزار و ۷۷۰ تومان بود، امروز با اندکی افزایش به ۱۲ هزار و ۷۹۲ تومان رسیده است.

همچنین شعب ارزی بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۳۱۸ تومان می‌خرند که قیمت این ارز نیز تقریباً ثابت بوده است.

هر پوند انگلیس نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۶ هزار و ۷۲ تومان خریداری می‌شود.

نرخ ارز مسافرتی

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۵ هزار و ۳۵ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد.

نرخ ارز در صرافی‌های بانکی

اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت دلار را نسبت به هفته گذشته ثابت نگه داشتند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۳ هزار تومان و قیمت فروش آن ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان است.

این صرافی‌ها همچنین، امروز هر یورو را به قیمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان می‌خرند و ۱۵ هزار تومان می‌فروشند که این نرخ‌ها نیز نسبت به چهارشنبه گذشته ۱۵۰ تغییری نداشته است.

 
قیمت سکه در بازار تهران؛ امروز شنبه 98/4/01

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۳۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید به قیمت 4میلیون و 670 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4میلیون و 450 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 450 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و  580 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و 20 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای 18عیار هم 434 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1400 دلار معامله می‌شود.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار و 100 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13 هزار تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 15 هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 900 تومان است. قیمت خرید و فروش یورو نسبت به روز کاری قبل تغییر نکرده است.

 
قیمت ارز در صرافی ملی امروز شنبه 98/4/01
صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار و 100 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13 هزار تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 15 هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 900 تومان است. قیمت خرید و فروش یورو نسبت به روز کاری قبل تغییر نکرده است.

به گزارش تسنیم، 5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

 

قیمت آنلاین طلا و سکه و دلار امروز شنبه 98/4/01

عنوان قیمت انلاین ساعت و تاریخ 
شاخص بورس 233,864.0 ساعت 14:00// شنبه 98/4/01
انس طلا 1,399.43 ساعت 14:00// شنبه 98/4/01
مثقال طلا 18,880,000 ساعت 14:00// شنبه 98/4/01
طلا 18 عیار/ 750 4,359,000 ساعت 14:00// شنبه 98/4/01
سکه امامی 46,790,000 ساعت 14:00// شنبه 98/4/01
دلار 130,430 ساعت 14:00// شنبه 98/4/01
یورو 149,500 ساعت 14:00// شنبه 98/4/01
نفت برنت 65.31 ساعت 14:00// شنبه 98/4/01
بیت کوین 10739.3 ساعت 14:00// شنبه 98/4/01

 

 

 

 

 

 

 

 

**********************

 
 
قیمت روز ارزهای دولتی؛امروز شنبه 98/4/1

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۱ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش و قیمت ۶ واحد پولی کاهش یافت. نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه یکم تیرماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز پنج شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۹۵ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۵۳ هزار و ۴۷۷ ریال و هر یورو نیز با ۴۱۶ ریال افزایش ۴۷ هزار و ۷۵۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۶۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۹۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۴۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۹۲ ریال، روپیه هند ۶۰۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۰۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۷۹۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۴۱ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۷۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۷۲۷ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۶۸۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۳۱ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۱۵ ریال، روبل روسیه ۶۶۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۱۱۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۹۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۸۴۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۷۷ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۵۵۰ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۹۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۲۲۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۱۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۶ هزار و ۷۲۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۳۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۲۳۶  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۰۶ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۱۳۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۳۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۸۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۱ هزار و ۶۳۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

 
******************

قیمت جهانی طلا امروز شنبه 98/4/1

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱۱ دلار و ۱۹ سنت معادل ۰.۸۱ درصد افزایش به ۱۳۹۹ دلار و ۶۳ سنت رسید.

به دنبال رویکرد پولی انبساطی بانک های مرکزی بزرگ جهان و تنش ها بین ایران و آمریکا، قیمت طلا روز جمعه از مرز 1400 دلار عبور کرد و در نزدیکی بالاترین رقم 6 سال گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 11 دلار و 19 سنت معادل 0.81 درصد افزایش به 1399 دلار و 63 سنت رسید و بهترین عملکرد هفتگی در طی 3 سال گذشته را به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 3 دلار و 20 سنت معادل 0.23 درصد افزایش به 1400 دلار و 10 سنت رسید.

اوایل دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از اوایل سپتامبر 2013 یعنی 1410 دلار و 78 سنت رسیده بود. پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه از احتمال کاهش نرخ بهره در اواخر امسال خبر داد، قیمت فلز زرد بیش از 5 درصد افزایش یافته است.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در تمام طول هفته اظهارنظرهای افزایشی موجب تقویت قیمت طلا شده است. به خصوص این حقیقت که بانک های مرکزی جهان در حال انبساطی تر کردن سیاست پولی خود هستند موجب تقویت قیمت کالاهای خام و به ویژه قیمت طلا شده است.»

وی افزود، تنش ها در منطقه خاورمیانه بین ایران و آمریکا نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است. همچنین جنگ تجاری بین آمریکا و چین هنوز مایه نگرانی سرمایه گذاران است.

دونالد ترامپ، دیروز مدعی شد که ابتدا دستور حمله نظامی محدود به اهدافی داخل خاک ایران را صادر کرده، اما بعدا این دستور را لغو کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بر فراز آبهای سرزمینی اش سرنگون کرد. هنگام بروز وضعیت های خطیر سیاسی و اقتصادی، طلا معمولا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.

******************

 

مرور بازار در روز گذشته ( جمعه 31 خرداد )

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تأثیر سیگنال بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ‌های بهره در اواخر امسال که افت دلار را به دنبال داشت، حداکثر ۱.۸ درصد صعود کرد و به بالاترین حد خود در بیش از پنج سال اخیر صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز گذشته بازار سنگاپور ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۳۷۸ دلار و ۴۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۲.۵ درصد صعود کرد و به ۱۳۸۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آماده است با ریسک‌های رو به رشد برای اقتصاد داخلی مقابله کند و با توجه به رشد تنش‌های تجاری و نگرانی‌های فزاینده نسبت به پایین ماندن فشارهای تورمی، کاهش نرخ‌های بهره را از ماه آینده آغاز می‌کند.

کاهش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کاهش می‌دهد و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند و همزمان با ضعیف کردن ارزش دلار، خرید این فلز ارزشمند برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود این که بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود نرخ‌های بهره را بدون تغییر گذاشت اما تغییر انتظارات بازار در خصوص سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، باعث افت ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا شد.

در این بین قیمت طلا به دلار استرالیا نیز برای نخستین بار از مرز ۲۰۰۰ دلار عبور کرد و به رکورد ۲۰۰۵ دلار و ۲۳ سنت رسید.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری از آنجا که مقاومت در مرز ۱۳۷۱ دلار را شکسته است، ممکن است به مرز ۱۴۰۴ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد صعود کرد و به ۱۵ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۱۲ دلار و ۶۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۵۰۳ دلار و ۷۵ سنت معامله شد.

 

 

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied