شمانیوز
شما نیوز

سه هزار فرصت شغلی در بخش معدن لرستان در یک قدمی احیا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مراحل مختلف برای احیای ۲۱ معدن سنگ چینی استان با سه هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در این استان طی شده و این معادن در آستانه راه اندازی مجدد هستند.

سه هزار فرصت شغلی در بخش معدن لرستان در یک قدمی احیا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از دنیای معدن: محمدرضا صفی خانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال های گذشته به علت رکود صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی وابسته به این صنعت، بازار سنگ های تزئینی به خصوص سنگ چینی با رکود و مشکل مواجه شد.

وی تصریح کرد: تغییر سلیقه بازار و سایر موارد از جمله دلایل رکود در بازار سنگ چینی به شمار می رود به نحوی که ساختمان ها در استان و کشور به سمت و سوی استفاده از سنگ های رقیب سنگ چینی از جمله سنگ تراورتن سوق داده شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری های مقام عالی وزارت، استاندار لرستان، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته، شورای عالی معادن امسال با تمدید و بخشودگی ۲۵ درصدی حقوق دولتی معادن سنگ چینی الیگودرز موافقت کرد.

وی ادامه داد: در این راستا ۲۱ معدن سنگ چینی الیگودرز با یکهزار فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار نفر غیرمستقیم راه اندازی مجدد می شود.

رییس صمت لرستان گفت: میزان استخراج سالیانه این معادن حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن و ارزش افزوده حدود ۴۰۰ میلیارد ریال است.

صفی خانی افزود: مراحل صدور مجوز معادن یاد شده از ابتدای سال ۹۸ پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی معادن در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان قرار گرفته و اکنون مراحل نهایی احیا آنها در حال انجام است.

با راه اندازی این واحدها تعداد معادن فعال لرستان به ۱۶۵ معدن خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied