شمانیوز
شما نیوز

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد:

ممنوعیت افزایش شهریه مدارس بدون اخذ تأییدیه کارگروه تنظیم بازار

افزایش بهای خدمات آموزشی مدارس پس از ارائه درخواست و بررسی کارشناسی سازمان حمایت و تصویب آن در کارگروه تنظیم بازارقانونی خواهد بود.

ممنوعیت افزایش شهریه مدارس بدون اخذ تأییدیه کارگروه تنظیم بازار

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از شاتا، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:در پی سیاستهای مرتبط با ساماندهی بازار کالا و خدمات ، کالاها و خدماتی که از حساسیت و اهمیت بالایی در سبد هزینه خانوار برخوردارند، مشمول بررسی کارشناسی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تصویب کارگروه تنظیم بازار گردیده اند.

 

موسوی افزود : قیمت خدماتی که حسب قانون تعیین نرخ آنها به کمیسیون، شورا یا یکی از دستگاه های اجرایی دولت محول شده است از قبیل خدمات آموزش رسمی با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه های اجرایی پس از بررسی کارشناسی این سازمان مستلزم اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار است.

 

موسوی با بیان اینکه خدمات آموزشی مدارس، می بایست پس از ارایه درخواست و بررسی کارشناسی این سازمان و تصویب در کارگروه تنظیم بازار اجرایی گرددافزود: آنجاییکه تاکنون هیچگونه پیشنهادی از سوی دستگاه ذیربط برای تغییر شهریه مدارس به این سازمان و کارگروه مذکور واصل نگردیده، از نظر این سازمان هرگونه افزایش شهریه مدارس بدون اخذ تائیدیه کارگروه تنظیم بازار فاقد وجاهت قانونی بوده و بر این اساس با تخلفات صورت گرفته در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه برخورد قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت.

 

وی تاکید کرد با عنایت به فرا رسیدن زمان ثبت نام مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس تحت نظر وزارت آموزش و پرورش، اولیای محترم می توانند در صورت مواجهه با هرگونه افزایش شهریه مدراس، مراتب را به سامانه 124 گزارش و از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها و این سازمان پیگیری نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied