شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز چهارشنبه 98/4/5+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز چهارشنبه 98/4/5+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز چهارشنبه 98/4/5+ تغییرات

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز چهارشنبه 98/4/5+ تغییرات

این خبر بروز رسانی می شود.....

 

Capture

قیمت سکه در بازار تهران؛ امروز چهارشنبه 98/4/05

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۳۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت نسبت به روز قبل، به قیمت 4میلیون و 770 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4میلیون و 579 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 496 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و  667 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و 19 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای 18عیار هم 436 هزار و 800 تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت1341.5 دلار معامله می‌شود.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14 هزار و 900 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 800 تومان است.

Capture

قیمت ارز مسافرتی؛ امروز چهارشنبه 98/4/05

شعب منتخب بانکی امروز قیمت ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۵ هزار و ۵۸ تومان اعلام کرده‌اند.

شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را به‌عهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 15 هزار و 58 تومان و 7 ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 15 هزار و 100 تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز قبل کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.

براساس سیاست بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه سال 97 آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به‌صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصد - در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند - اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به‌منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

 

Capture

قیمت خرید دلار در بانک‌ ها؛ امروز چهارشنبه 98/4/05

قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۲ هزار و ۶۲۵ تومان تعیین شد. بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 12 هزار و 625 تومان و 3 ریال، قیمت یورو را 14 هزار و 337 تومان و 8 ریال و قیمت پوند انگلیس را 16 هزار و 13  تومان و 7 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت دلار نسبت به روزهای کاری قبل کاهش چشم‌گیری داشته و دلار از کانال 14هزار تومانی به کانال قیمتی 13هزار تومان وارد شده بود و امروز بعد از چند روز افت‌وخیز وارد کانال 12هزار تومانی شد ولی 27 خردادماه بار دیگر دلار وارد کانال 13 هزاری شد. اما از فردای آنروز بار دیگر دلار 12 هزاری شد. قیمت خرید یورو و پوند نیز نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش!

 

Capture

قیمت جهانی طلا؛ امروز چهارشنبه 98/4/05

قیمت هر اونس طلا که دیروز به ۱۴۳۸ دلار و ۶۳ سنت رسیده بود، امروز با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۴۱۵ دلار و یک سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که پس از آنکه مقامات فدرال رزرو آمریکا احتمال کاهش قابل توجه نرخ بهره را ضعیف دانستند، ارزش دلار شاهد افزایش بوده است، قیمت طلا روز چهارشنبه کاهش یافت و از بالاترین رقم 6 سال اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که دیروز به 1438 دلار و 63 سنت رسیده بود، امروز با 0.6 درصد کاهش به 1415 دلار و یک سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز به رقم 1418 دلار و 50 سنت رسید.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو دیروز گفت، بانک مرکزی آمریکا «از فشارهای سیاسی کوتاه مدت مصون است.» منظور وی از این فشارها، درخواست های دونالد ترامپ برای کاهش قابل توجه نرخ بهره بود. پاول در عین حال افزود، سیاستگذاران فدرال رزرو در حال بررسی این موضوع هستند که آیا وضعیت نامعلوم تعرفه های تجاری، درگیری آمریکا با شرکای تجاری و نرخ پایین تورم مستلزم پایین آوردن نرخ بهره است یا نه.

در عین حال، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیز گفته، فکر نمی کند که وضعیت اقتصاد آمریکا به اندازه ای وخیم باشد که نیازمند کاهش 50 واحدی نرخ بهره در ماه جولای باشد.

ترامپ روز دوشنبه در توئیتر خود نوشته بود، فدرال رزرو «نمی داند چکار دارد می کند» و اینکه در شرایطی که نرخ تورم پایین است و رشد اقتصاد جهانی در حال کند شدن است، آنها «خیلی زود نرخ بهره را بیش از حد افزایش داده... و به اقتصاد آمریکا لطمه زده اند.»

شاخص ارزش دلار که در جلسه گذشته به پایین ترین رقم در طی 3 ماه گذشته رسیده بود، امروز با رشد 0.2 درصدی مواجه بود.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با 0.3 درصد کاهش به 799.61 تن رسید.

Capture

قیمت ارز در صرافی ملی؛ امروز چهارشنبه 98/4/05

قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها با کاهش نسبت به روز کاری قبل ۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14 هزار و 900 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 800 تومان است.

به گزارش تسنیم، 5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

 

Capture

قیمت روز ارزهای دولتی؛ امروز چهارشنبه 98/4/05

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۲ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز سه‌شنبه کاهش و قیمت ۶ واحد پولی افزایش یافت. نرخ دلار و ۸ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه پنجم تیرماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۲۴۹ ریال کاهش نسبت به روز سه‌شنبه ۵۳ هزار و ۲۸۶ ریال و هر یورو نیز با ۱۹۷ ریال افت ۴۷ هزار و ۶۹۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۱۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۱۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۱۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۸۹ ریال، روپیه هند ۶۰۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۵۱۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۶۹۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۸۹ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۷۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۸۵۹ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۹۴۸ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۲۶ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۳۴ ریال، روبل روسیه ۶۶۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۲۵۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۸۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۶۵۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۸۱ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۶۲۱ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۷۹ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۲۴۳ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۹۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۶ هزار و ۱۵۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۷۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۲۴۹ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۷۰ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۸۶۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۶۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۶۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۱ هزار و ۵۰۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

Capture

مرور بازار در روز گذشته ( سه شنبه4 تیر)

دیروز (چهارم تیرماه) در بازار طلا و سکه قیمت‌ها کاهشی بود و نرخ دلار هم کاهش یافت اما دیگر ارزها اندکی افزایش قیمت داشتند.

 قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار دیروز(سه‌شنبه) به چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است که نسبت به دیروز ۵۰ هزار تومان ارزان شده است..

سکه تمام بهار طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به دیروز ۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

نیم‌سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد. ربع سکه هم ۲۰ هزار تومان ارزان شده و یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر قطعه سکه یک گرمی ۹۸۰ هزار تومان است که کاهش ۱۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در طلافروشی‌ها ۴۴۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که تغییری نسبت به دیروز پیدا نکرده است.

اما در بازار ارز، قیمت خرید دلار نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان از سوی بانک‌ها کاهش یافت و ۱۲ هزار و ۷۲۰ تومان اعلام شد اما هر یورو ۱۴ هزار و ۴۹۰ تومان از سوی بانک‌ها خریداری شد که مقداری افزایش یافته است.

همچنین هر پوند انگلیس امروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۶ هزار و ۲۱۴ تومان خریداری شد که نسبت به روز قبل ۱۰۰ تومان افزایش دارد.

نرخ فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها هم همچنان نسبت به بازار آزاد بالاتر است و امروز با افزایش ۳۵۰ تومانی نسبت به روز گذشته ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شد.

نرخ خرید دلار در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هم حدود ۱۳ و ۵۰۰ تومان و نرخ خرید یورو ۱۴ هزار و ۹۵۰ هزار تومان است که نسبت به روز گذشته کمی افزایش را تجربه کرده است.

قیمت آنلاین طلا و سکه و دلار دیروز سه شنبه 98/4/04

عنوان قیمت انلاین ساعت و تاریخ 
شاخص بورس 242,567.0 ساعت 16:00// سه شنبه 98/4/04
انس طلا 1,430.76 ساعت 16:00// سه شنبه 498/4/03
مثقال طلا 19,080,000 ساعت 16:00// سه شنبه 98/4/04
طلا 18 عیار/ 750 4,400,000 ساعت 16:00// سه شنبه 98/4/04
سکه امامی 46,860,000 ساعت 16:00// سه شنبه 98/4/04
دلار 131,000 ساعت 16:00// سه شنبه 98/4/04
یورو 150,000 ساعت 16:00// سه شنبه 98/4/04
نفت برنت 63.72 ساعت 16:00// سه شنبه 98/4/04
بیت کوین 11420.8 ساعت 16:00// سه شنبه 98/4/04
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied