شمانیوز
شما نیوز

مسکن ۵.۶درصد گران شد

بر اساس آمار رسمی در خردادماه امسال متوسط قیمت مسکن در تهران با رشد ۵.۶درصدی نسبت به اردیبهشت امسال به ۱۳.۴میلیون تومان در هر مترمربع افزایش یافته است. معاملات در مدت یادشده نیز ۵۰.۲درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم،‌ مطابق جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت راه و شهرسازی در خردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان با رشد 5.6درصدی نسبت به ماه پیش از آن به 13 میلیون و 425 هزار تومان افزایش یافته است. بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با 27 میلیون و 573 هزار تومان مربوط به منطقه یک است، فروردین سال گذشته متوسط قیمت در این منطقه 11 میلیون و 773 هزار تومان بود. منطقه 18 نیز با 5 میلیون و 917 هزار تومان کمترین قیمت متوسط هر مترمربع آپارتمان را در خردادماه داشته است.

 

در منطقه 15 متوسط قیمت مسکن از 7 میلیون و 100 هزار تومان با 7صدم درصد رشد منفی به 7 میلیون و 53 هزار تومان کاهش یافته است. تعداد معاملات مسکن نیز در بازه مورد اشاره با رشد منفی 50.2درصدی از 12 هزار و 317 فقره به 6 هزار و 127 فقره کاهش یافته است. بیشترین معاملات مسکن در خردادماه امسال مربوط به منطقه 5 با 845 فقره و کمترین معاملات متعلق به منطقه 9 با فقط 55 فقره بوده است. همچنین ارزش معاملات مسکن در خردادماه مطابق آمار وزارت راه بالغ بر 6880 میلیارد تومان بوده است.

 

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی نیز به‌تازگی آمار تحولات مسکن را منتشر کرده که با آمار وزارت راه و شهرسازی مغایرت‌هایی را دارد. مطابق آمار منتشرشده بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خردادماه امسال 13 میلیون و 300 هزار تومان بوده که حدود 125 هزار تومان با آمار وزارت راه تفاوت دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied