شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد :

فعالیت بالغ بر 43 هزار واحد صنعتی در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از استقرار و فعالیت 43 هزار و 500 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کشور خبر داد.

فعالیت بالغ بر 43 هزار واحد صنعتی در کشور

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از شاتا: محسن صالحی نیا در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان سمنان که در گرمسار برگزار شد اعلام کرد: این تعداد واحد تولیدی در ۸۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعالیت می کنند .

وی افزود: با توجه به شعار سال، هفت محور اصلی در راستای تحقق رونق تولید و اشتغال در مجموعه صنعت، معدن و تجارت تهیه و تنظیم شده است که برای تمامی این محورها برنامه زمان بندی مشخص شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: 40 درصد از تسهیلات کل کشور باید به بخش صنعت اختصاص یابد که تاکنون حدود 30 درصد از آن محقق شده است و انتظار می رود با توجه به شرایط خاص تولید این رقم تا پایان سال به طور کامل محقق شود.

صالحی نیا اظهار داشت: تامین مالی و نقدینگی و تامین مواد اولیه، کاهش نرخ ارز از مهمترین چالش های موجود در بخش صنعت است.

وی اظهار شت: علیرغم تمامی محدودیت هایی که با آن مواجه هستیم صنایع جدیدی در حال شکل گرفتن هستند و با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم در کشور باید در جهت توسعه رونق تولید و تامین ساخت داخل تلاش های بیشتری شکل گیرد.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین اضافه کرد: 2.8 درصد از واحدهای بهره برداری شده کشور در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و 31 هزار نفر در واحدهای تولیدی استان سمنان مشغول به کار هستند که ۳.۴ درصد کل کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی