شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا افزایش یافت

با جذاب شدن دوباره طلا برای سرمایه‌گذاران به عنوان دارایی امن، قیمت طلا امروز به 1418 دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا افزایش یافت

به گزارش حخبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس: با فروکش کردن امید به حل سریع‌تر اختلاف تجاری آمریکا و چین، جذابیت طلا به عنوان دارایی امن بار دیگر بالا رفت و این امر سبب شد تا قیمت این فلز گران بها به بالاترین رقم یک هفته گذشته برسد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1418 دلار در هر اونس رسید. در ساعات اولیه معاملات، قیمت این فلز گران بها به 1435.99 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از 25 ژوئن به شمار می‌رود.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار طلا گفت: بیشتر شدن ضعف آمار تولیدات صنعتی در جهان و سیاست حمایت از تولید داخلی آمریکا در روابط تجاری به نظر می‌رسد که بر جذابیت طلا به عنوان دارایی امن افزوده و سرمایه‌گذاران از سرمایه گذاری در دارایی‌های پرریسک تر خودداری می‌کنند.

تنها چند روز پس از آتش‌بس در تجارت با چین، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا به سوی اختلال طولانی‌مدت در مورد یارانه‌های هواپیما با اروپا رفت و بر فهرست کالاهایی که اتحادیه اروپا ممکن است بر آنها تعرفه وضع کند، افزود.(جزئیات بیشتر)

در عین حال، سرمایه‌گذاران بر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا نظیر آمار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی در روز جمعه که مشخص می‌کند آیا فدرال رزرو نرخ بهره بانکی امریکا را این ماه کاهش می‌دهد یا نه، متمرکز شده اند.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان، دیروز 0.2 درصد کاهش یافت و به 798.44 تن رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied