شمانیوز
شما نیوز

نقش بانک صنعت معدن در خنثی کردن تحریم و صرفه جویی ارزی

شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایران یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک صنعت معدن است که بواسطه حمایت های این بانک عملکرد قابل قبولی را ثبت کرده است تا جایی که بر اساس پیش بینی ها سود شرکت نسبت به سال های قبل چشمگیر خواهد بود

نقش بانک صنعت معدن در خنثی کردن تحریم و صرفه جویی ارزی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایران یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک صنعت معدن است که بواسطه حمایت های این بانک عملکرد قابل قبولی را ثبت  کرده است تا جایی که بر اساس پیش بینی ها سود شرکت نسبت به سال های قبل چشمگیر خواهد بود همچنین بر اساس این حمایت های بانک ، طرح های توسعه ای و تحقیقاتی شرکت رشد بالنده ای داشته تا جایی که می تواند علاوه بر خنثی کردن تحریم ها در ارزبری  هم صرفه جویی زیادی برای ایران داشته باشد.

 

برای بررسی بیشتری مصاحبه ای خبرنگار بانکداری ایرانی با دکتر رحیمی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایران انجام شده است که در ادامه می خوانید. 

 

با توجه به اینکه سهامدار اصلی شرکت بانک صنعت معدن است نقش این بانک در سوداوری شرکت چیست؟

 

تمام سیاستگذاری های شرکت بر اساس هماهنگی های انجام شده با بانک انجام می شود در واقع متولی شرکت بانک صنعت معدن است. بنابراین همه طرح های توسعه این شرکت را بانک پشتیبانی  کرده و در سودآوری شرکت سهم صددرصدی دارد.

 

بیشترین کمک بانک چیست؟

 

بانک در مسائل مالی، نقل و انتقال ارز و غیره پشتیبان صد درصد شرکت است و با بودن حمایت های بانک  همه کارها با سرعت و بهره وری بالا انجام می شود .  هرچند توقع بهتر شدن شرایط داریم که البته این  مشکلات احتمالی به بانک بر نمی گردد بلکه  ممکن است به سیاست های بانک مرکزی نیز مرتبط باشد. 

 

آیا تحریم ها وضعیت شرکت را با دست اندازی  مواجه کرده است؟

 

خیر چرا که با وجود طرح و توسعه های موجود و همکاری بانک توانستیم اثرات تحریم ها را خنثی کنیم، اما در کل به دلیل اینکه لایسنس و امتیاز کالا برای شرکت مادر در خارج از ایران است و در صورت دست بردن به کار ممکن است که در دوران بعد از تحریم با مشکلات جدی روبه روشویم مجمع نظرش این  است که فعلا دست نگه داریم و به سراغ مذاکره با شرکت مادر رفتیم و امیدواریم که نتیجه بخش باشد. اما در نهایت ما طرح توسعه زنجیره ارزش را به جدید انجام می دهیم.

 

در حوزه اشتغال پایدار  بانک صنعت و معدن جه تاثیری داشته است؟

 

رویه بانک صنعت معدن  در این حوزه حمایت صددرصدی در حوزه اشتغال پایدار است در حال حاضر 530 کارمند داریم همچنین شرکت خدمات بندری داریم که بالغ بر 70 نیرو دارد. در کار این وضعیت شرکت های پیمانکاری زیادی هستند که به ما سرویس می دهند.
 
طرح های توسعه شرکت چه زمانی به بهره برداری می رسند؟

 

یک طرح مفهومی برای شیمیایی است که به کالاهای اصلی و فرعی شرکت مرتبط است که با هماهنگی سرمایه گذار یکی واحدها را به بهره برداری می رسانیم. 

 

علاوه بر این طرح هایی در حوزه تحقیقات داریم. بحث کاهش مصرف انرژی در شرکت مطرح است که طی قرار دادی با یکی از دانشگاه های در حال اجراست. این طرح 10 تا 20 درصد از مصراف انرژی را کاهش می دهد. حدود پنج سال است که به دنبال کاتالیست مصرفی هستیم اما به دلیل تحریم ها عملیاتی نمی شد و خوشبختانه با همکاری دانشگاه وهمکاران مجموعه این طرح بدون نیاز به دخالت خارجی در حال اجرایی سا که آخرین آزمایشات در روزهای اخیر انجام شد که در واقع یک واحد نیمه کاتالیست راه اندازی شد. و در فاز آخر قرار داریم و احمال ظرف یکی دوماه آینده  تکمیل خواهد شد.  در ضمن مساله مهم این است که 35 میلیون دلار معادل 500 میلیارد تومان در سال صرفه جوی خواهیم داشت. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied