شمانیوز
شما نیوز

صدور ۳۲ فقره پروانه اکتشاف معدن با سرمایه گذاری ۶۸۸۲ میلیون ریالی در آذربایجان غربی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۵ فقره پروانه اکتشاف و هفت فقره گواهی کشف معدن با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۸۸۲ میلیون ریالی در سطح استان صادر شده است.

صدور ۳۲ فقره پروانه اکتشاف معدن با سرمایه گذاری ۶۸۸۲ میلیون ریالی در آذربایجان غربی

 به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از دنیای معدن: پریسا عابدپور امروز در ارومیه در ارتباط با تعداد پروانه های اکتشاف صادر شده در سه ماهه نخست امسال در آذربایجان غربی اظهار کرد: در این مدت ۲۵ فقره پروانه اکتشاف و هفت فقره گواهی کشف با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۸۸۲ میلیون ریالی در سطح استان صادر شده است.

وی با اشاره به صدور ۶ فقره پروانه بهره برداری در این مدت افزود: ظرفیت استخراج از معادن با توجه به پروانه های صادر شده برابر با ۱۴۹ هزار و ۲۰۰ هزار تن بوده که برای ۸۲ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تعداد معادنی که در سطح استان دارای پروانه بهره برداری بوده را ۴۶۴ فقره برشمرد و ادامه داد: با بهره برداری از معادن دارای گواهی کشف این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۲۱۰ معدن دارای پروانه اکتشاف در مرحله ذخیره سنجی و اکتشاف قرار دارند، تصریح کرد: همچنین در سطح استان ۳۲ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی ۶ میلیون و ۵۲۳ هزار تن در حال فعالیت هستند.

بهره برداری از مسیر ۱۹ کیلومتری معادن شمال آذربایجان غربی از محل درآمدهای معدنی

عابدپور با اشاره به محل هزینه حاصل از درآمدهای معدنی در آذربایجان غربی عنوان کرد: یکی از این محل ها توجه به توسعه زیرساخت های جاده ای در مسیر معادن استان است که برای این منظور امسال ۱۹ کیلومتر جاده دسترسی به معادن شمال آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این جاده از سه راهی ایواوغلی آغاز شده و تا معادن منطقه دول کندی در شمال استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با افتتاح این جاده روستاهای سیه باز، دول کندی و سایر روستاهای این مسیر آسفالت می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون در سطح استان حدود ۶۰ کیلومتر راه دسترسی به معادن با هزینه ای بالغ بر ۳۲۳ میلیارد ریال به اتمام رسیده است، گفت: تا کنون راه های دسترسی به معادن پیرانشهر و تکاب به بهره برداری رسیده و راه دسترسی به معادن مهاباد نیز به زودی افتتاح می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied