شمانیوز
شما نیوز

کشف بزرگترین محموله مواد مخدر توسط مأموران گمرک در سال‌جاری

مأموران گمرک نوردوز در استان آذربایجان شرقی به کمک سگ‌های موادیاب موفق به کشف بزرگترین محموله مواد مخدر در سال‌جاری به میزان بیش از 200 کیلوگرم شدند.

کشف بزرگترین محموله مواد مخدر توسط مأموران گمرک در سال‌جاری

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ گروه سگ‌های موادیاب مستقر در گمرک نوردوز با بهره‌گیری از تجربیات گذشته موفق به کشف 203 کیلو و 700 گرم هرویین خشک از یک کامیون ترانزیتی شدند که قرار بود به کشورهای اروپایی ترانزیت شود.

 

این مقدار مواد مخدر در انتهای دو کامیون ترانزیتی جاسازی شده بود که ماموران با برش بدنه کامیون این مقدار مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

 

در اسناد گمرکی، مقصد نهایی این کامیون‌ها ارمنستان قید شده است و گروه سگ‌های موادیاب گمرک ایران که در مرز نوردوز مستقر است با بهره‌گیری از دانش و تجربیات خود، متوجه جاسازی حرفه‌ای مواد مخدر در قسمت انتهایی کامیون‌ها شدند و پس از مشاهده واکنش سگ‌های موادیاب، قسمت‌هایی از بدنه کامیون‌ها را برش داده و مجموعاً 203 کیلو و 700 گرم هروئین خشک کشف و ضبط کردند.

 

این کامیون‌ها با پلاک یکی از کشورهای همسایه به رانندگی دو تبعه از کشور خارجی به ایران وارد شده بود و قرار بود که از طریق گمرک نوردوز به گرجستان عزیمت کنند.

 

براساس این گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدامات ارزشمندی برای کنترل مسیرهای ترانزیتی مواد مخدر در مبادی رسمی انجام داده و با توجه به تجهیز مبادی رسمی کشور به امکانات پیشرفته کنترلی و بازرسی و افزایش توانایی کشف جاسازی‌های حرفه‌ای مواد مخدر، قاچاقچیان، مسیر حمل‌ونقل و عبور محموله‌های مواد مخدر را تغییر داده‌اند.

 

کشف ۱۰۷۵ کیلوگرم مواد مخدر از دو دستگاه کامیون (شامل ۱۰۲۰ کیلوگرم هروئین و ۵۰ کیلوگرم تریاک) در گمرک بازرگان، کشف ۳۲۰ کیلوگرم هروئین در جاسازی پاکت‌های سیمان در مسیر ریلی گمرک آستارا، همچنین ۲۱۵ کیلوگرم مت آمفتامین در کامیون ترانزیتی در گمرک تبریز، ۱۴۵ کیلوگرم هروئین در گمرک دوغارون و ۴۶ کیلوگرم هروئین در جاسازی خودروهای شخصی در گمرک رازی از مهمترین موفقیت‌های گمرکات جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته بوده است.

 

در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۵۰ تن انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی، روانگردان‌ها و پیش‌سازها توسط گمرکات اجرایی کشف و به مقامات صالح گزارش شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied