شمانیوز
شما نیوز

پایان عملیات پرداخت سود سهام عدالت

عملیات گسترده توزیع سود سهام عدالت از محل عملکرد سال ۹۶ شرکت‌های سرمایه پذیر که در مجامع عمومی سال ۹۷ این شرکت‌ها مصوب و دریافت شده، به پایان رسید.

پایان عملیات پرداخت سود سهام عدالت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از سازمان خصوصی سازی، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: با پرداخت مبلغ ۱۶۲۰ میلیارد ریال به تعداد یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۳۷ نفر از مشمولین سهام عدالت مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در ۲ بانک ملت و رفاه کارگران، عملیات گسترده توزیع سود سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی از محل عملکرد سال ۹۶ شرکت‌های سرمایه پذیر که در مجامع عمومی سال ۹۷ این شرکت‌ها مصوب و دریافت شده، به پایان رسید.

 

 سود عملکرد سال ۹۶ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه کلیه شرکت‌های سرمایه پذیر از جمله شرکت پتروشیمی خلیج فارس در مهر۹۷ در مجموع به مبلغ ۴۷ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال قطعی شد که برای هر مشمول سهام عدالت با ارزش اولیه بر مبنای ۱۰ میلیون ریالی مبلغ یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تخصیص یافت. این در حالی است که مبلغ سود دریافتی هر مشمول متناسب با ارزش دارایی اولیه سهام عدالت آن فرد متغیر می‌باشد و بخش زیادی از مشمولین کمتر از مبلغ ۱۰ میلیون ریال سهام با ارزش اولیه معادل این مبلغ دارند که در نتیجه متناسب با آن، سود آنان نیز کمتر از مبلغ ۱۷۵ هزار تومان است.

 

 

همچنین نگاهی به عملیات توزیع سود سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد آغاز و متناسب با دریافت سود مصوب شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت در مجموع به ارزش کل ۴۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال و ۴۱ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۴۲ نفر به ترتیب زیر است:

 

مبلغ ۸ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۵ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر از گروه مددجویان تخفیف دار (کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی) که در تاریخ ۲۸ آبان ۹۷ واریز آن شروع شده است.. مبلغ ۱۰ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۹۹۴ نفر از گروه روستائیان و عشایر که در تاریخ ۱۸ دی ماه ۹۷ واریز آن شروع شده است.

 

مبلغ ۴ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۵ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۹۵۷ نفر از گروه کارگران فصلی و ساختمانی که در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۷ واریز آن شروع شده است.. مبلغ ۵ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۶ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۷۴۳ نفر از گروه سایر اقشار که در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۷ واریز آن شروع شده است.

 

مبلغ ۹ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۱۰ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۹۰۰ نفر از گروه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۸ واریز آن شروع شده است.

 

 در حال حاضر بیش از چهار میلیون و هفتصد هزار نفر از مشمولین در قید حیات هنوز شماره شبای بانکی خود را وارد سامانه ننموده اند که به محض ثبت شماره شبا، در سامانه سهام عدالت سود سهام عدالت آنان مربوط به سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به صورت تجمیعی واریز خواهد شد؛ لذا کما فی السابق به کلیه این گونه مشولینی که هنوز شماره شبا بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده اند توصیه می‌شود برای بهره مندی از این سود حتما اقدام به مراجعه و ورود و درج شبا بانکی در سامانه یاد شده کنند.

سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده ثبت شماره شبای مشمولین سهام عدالت می‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • نجمه نظری

    ما هنوز هیچ سودی دریافت نکردیم؟