شمانیوز
شما نیوز

عضو سندیکای بیمه گران اعلام کرد:

پرداخت ۵۰ میلیارد تومان خسارت سیل مددجویان کمیته امداد توسط بیمه

عضو سندیکای بیمه گران ایران گفت: ارزش خساراتی که بیمه باید بابت سیل به مددجویان کمیته امداد پرداخت کند به حدود ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد که تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پرداخت ۵۰ میلیارد تومان خسارت سیل مددجویان کمیته امداد توسط بیمه

به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا، نیما نورالهی روز یکشنبه در حاشیه مجمع عمومی بیمه تجارت نو در جمع خبرنگاران درباره پرداخت خسارات سیل مربوط به مددجویان کمیته امداد، افزود: این شرکت، مسؤولیت بیمه همه مددجویان کمیته امداد را بر عهده دارد و بر این اساس یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی مددجویان در کل کشور تحت پوشش قرار گرفته است.

 

مدیرعامل بیمه تجارت نو افزود: سیل امسال ۲۴ استان کشور را تحت تاثیر قرار داد که باعث واردآمدن خسارات به منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد شد.

 

نوراللهی با بیان اینکه پس از وقوع سیل، روند پرداخت خسارت آغاز شد، ادامه داد: حواله‌های بیش از ۹۹ درصد پرونده‌های اعلام خسارت شده مربوط به سیل، صادر شده است.

 

وی با اشاره به تشکیل ۴۳ هزار و ۶۰۲ پرونده مربوط به اعلام خسارت سیل، گفت: ارزش خساراتی که بیمه باید بابت سیل به مددجویان کمیته امداد پرداخت کند حدود ۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

 

عضو سندیکای بیمه گران ایران خاطر نشان کرد: حدود ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از خسارات پرداخت شده از محل بیمه اتکایی نزد بانک مرکزی بود.

 

وی پیرامون مطالبات شرکت‌های بیمه از خودروسازان نیز گفت: شرکت‌های بیمه باید از تولید داخل و خودروسازان حمایت کنند و سازمان بیمه مرکزی، برنامه ریزی های دقیقی را برای دریافت مطالبات بیمه‌ها از خودروسازان انجام داده است.

 

عضو سندیکای مزبور، موضوع طلب ۱۶ میلیارد تومانی از سایپا را یادآور شد و افزود: قرار است بخشی از این طلب در قالب سهام و بخشی به شکل نقدی تسویه شود.

 

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه تجارت نو (وابسته به بانک تجارت، پست بانک وشرکت نفت و گاز پارسیان وزارت دفاع) صبح امروز (یکشنبه) با حضور ٩٥ درصد از سهامداران و نمایندگان بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

 

احسان مرادی رئیس مجمع اعلام کرد: سال ۹۷، حدود ۱۷۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان حق بیمه اخذ و ۱۱۴ میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان خسارت پرداخت شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied