شمانیوز
شما نیوز

تا زمانی که نماینده مردم هستم اجازه بهره برداری از معدن در شیرکوه نمی‌دهم

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: شیرکوه سرمایه استان است و اجازه بهره برداری معدن در شیرکوه نمی‌دهم.


تا زمانی که نماینده مردم هستم اجازه بهره برداری از معدن در شیرکوه نمی‌دهم

 به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از دنیای معدن: نماینده تفت و میبد در نشست با شورای اسلامی روستا‌های دهستان شیرکوه تفت با اشاره به اینکه اولویت اول شهرستان تفت، آب بود، گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم بیشترین اعتبار عمرانی استان را برای تفت بگیریم تا کلیه روستا‌ها از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شوند.

وی گرفتن مجوز گازرسانی به دهستان شیرکوه را دیگر اقدام خود عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط کوهستانی و اینکه گفته می‌شد منطقه خوش نشین است با مجوز گازرسانی مخالفت می‌شد که توانستیم آن را اخذ کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان به دیدار چند روز گذشته خود در زمینه گازرسانی به دهستان شیرکوه با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و گفت: در این نشست بر تسریع در گازرسانی به این دهستان تأکید شد.

دکتر دهقانی افزایش درآمد دهیاری‌ها از طریق اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را اقدام مثبتی ذکر کرد و گفت: در سال ۹۵ شهرستان تفت چهار میلیارد تومان درآمد از طریق مالیات بر ارزش افزوده داشت و فاصله اش با شهرستانی که بیشترین میزان وصول عوارض را داشت ده برابر بود، این در حالی است که اکنون درآمد‌ها به هم نزدیک شده و تفاوت چندانی ندارد و شهرستان تفت سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده است.

وی افزود: هرچند اکنون هم افزایش درآمد مالیات بر ارزش افزوده ملموس است، ولی اثرات آن طی یکی دوسال آینده در پروژه‌های عمرانی شهرها، دهستان‌ها و روستا‌ها بیشتر نمایان می‌شود.

نماینده تفت و میبد تصریح کرد: شیرکوه سرمایه استان است و نباید اجازه دهیم که معدنی در آن به بهره برداری برسد و در این زمینه مرتب به مدیرکل مربوطه تذکر داده ام و تا زمانی که نماینده مردم این شهرستان هستم اجازه بهره برداری معدن در شیرکوه نمی‌دهم.

وی از شورا‌های دهستان شیرکوه خواست تا چنانچه مجوز جدیدی برای معدن صادر شد اطلاع دهند تا جلوی آن را بگیرد.

دکتر دهقانی در عین حال وصول عوارض یک درصد از معادن را ضروری دانست و گفت: مجمع نمایندگان استان مرتب در این زمینه نشست دارد.

در این نشست شورا‌های اسلامی دهستان شیرکوه به مسائل و مشکلات خود پرداختند که آلودگی فاضلاب، دفع پسماند و زباله ها، حضور اتباع بیگانه، تجاوز به مسیر رودخانه ها، ساخت و ساز‌های غیرمجاز، عدم وجود امکانات ورزشی، عدم وجود پارک در منطقه، بار ترافیکی در ایام آخر هفته، نیمه تمام ماندن پایگاه اورژانس و خسارت سیل به منطقه از مهمترین مشکلاتی بود که عنوان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied