شمانیوز
شما نیوز

در جهت کاهش رسوب کالا رخ داد:

وضعیت کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی بررسی شد

دکتر فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به استان هرمزگان ضمن بازدید از گمرک و بندر شهید رجایی از تمهیداتی در جهت کاهش رسوب کالا در این بندر خبر داد.

وضعیت کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی بررسی شد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، در این بازدید که معاونین وزیر اقتصاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، نمایندگان وزارت صمت، رئیس کل گمرک ج.ا.ا ، مدیرعامل سازمان بنادر کشور و دیگر نمایندگان از نهاد های مختلف کشوری و استانی حضور داشتند، وضعیت رسوب کالا در گمرکات استان بررسی شد که در نهایت مشخص شد علت انباشت کالا در گمرکات استان مربوط به سازمان ها و دستگاه های صادر کننده مجوز  می باشد.

 

طبق این گزارش مقرر گردید، کالاهایی که امکان انجام تشریفات آن از طریق گمرک ج.ا.ا مقدور نیست و جزء ممنوعیت های ورود به کشور نیز نمی باشد، طبق قانون امور گمرکی و همچنین قانون تاسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، جهت تعیین تکلیف به این سازمان واگذار گردد.

 

در ادامه نیز قسوریان جهرمی، مدیرعامل سازمان اموال تملیکی ضمن اعلام آمادگی کامل این سازمان برای تسریع در روند تعیین تکلیف کالاهایی که به این سازمان واگذار می شود، از  کالاهای کانتینری موجود در بندر شهید رجایی نیز بازدید بعمل آورد.

 

بنا بر این گزارش و به نقل از مهدی فتحی، مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان، میزان کالای متروکه کانتینری تعیین تکلیف شده در سال گذشته 1731 کانتینر بوده که نسبت به سال 96 هشتاد و هفت درصد رشد داشته است. فتحی در ادامه گفت: 5324 پرونده کالاهای فله نیز در سال 97 تعیین تکلیف نموده ایم که 94 درصد رشد نسبت به سال 96 داشته است.

 

وی در پایان اظهار داشت: میزان تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و متروکه در سه ماهه نخست سالجاری  نسبت به مدت مشابه سال گذشته 233 درصد رشد داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied