شمانیوز
شما نیوز

عرضه سیم کارت رایگان میان حجاج ایرانی

ححاج همراه اولی تماسشان با ایران در مقایسه با سایر اپراتورها ارزان تر است

اپراتورهای تلفن همراه امسال هم همراه حجاج ایرانی در حج تمتع خواهند بود بطوریکه طرح های مختلفی نظیر ارائه سیم کارت های رایگان را برای زائران خانه خدا در نظر گرفته اند؛ همچنین تعرفه های رقابتی از سوی اپراتورها برای برقراری ارتباطات در نظر گرفته شده که در این گزارش سعی بر بررسی جایگاه رقابتی آنها داریم.

ححاج همراه اولی تماسشان با ایران در مقایسه با سایر اپراتورها ارزان تر است

به گزارش شمانیوز، هر سال از دهه نخست ماه ذی القعده سفر معنوی حج آغاز می شود و 28 تا 41 روز به طول می انجامد؛ امسال نیز در مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر از ایران به حج تمتع مشرف می شوند.

 

در این میان برنامه ریزی‌های بسیار خوبی برای آسایش حجاج ایرانی در سال جاری انجام شده و هتل‌ها، خودروهای حمل و نقل عمومی و هواپیماهای در نظر گرفته شده از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است.

 

اما این تنها برنامه پیش بینی شده برای رفاه حال زائران ایرانی نیست. بدون شک برقراری ارتباط حجاج با دوستان، خانواده و یکدیگر در این بین از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مانع از سردرگمی حجاج و خانواده های آنان می شود.

 

با آغاز این سفر معنوی اپراتورهای تلفن همراه کشور، تعرفه‌های خود را برای حجاج اعلام کردند. در این راستا همراه اول حتی به اعلام ارائه سیم کارت ویژه حجاج نیز پرداخته است که به شکل رایگان عرضه می شود.

 

تلفن همراه بهترین وسیله ارتباطى و هویت منحصر به فرد است. بنابراین حجاج مى توانند در این سفر معنـوى با استفاده ازسرویس رومینگ بین الملل، بدون نیاز به تهیـه سیم کارت از اپراتــورهاى کشـور عربستــان، بـا خیـالى آسـوده و هـزینـه مقرون به صرفـه با نزدیکان، همسفران و خانواده خود درارتباط باشند.

 

اپراتور اول در این باره نیز در میان سایر اپراتورهای کشور پیش قدم شده و کمپین حج تمتع 98 را ایجاد کرده که بر اساس آن راه های ایجاد ارتباط برای حجاج تسهیل پیدا کرد.

 

بر اساس این گزارش، مشترکین همراه اولی که در ایام حج ۹۸ قصد مسافرت به کشور عربستان سعودی را دارند می‌توانند با همراه داشتن سیم کارت همراه اول، از مزایای رومینگ بدون دغدغه تهیه سیم کارت و پرداخت هزینه ارزی استفاده کنند.

 

یکی از مزیت های استفاده از سرویس رومینگ نرخ مناسب در مقایسه با سایر اپراتورهای داخلی و خارجی است. علاوه بر این، همراه اول برای زائرین گرامی حج تمتع سیم کارت اعتباری رایگان ویژه حجاج در نظر گرفته است.

 

همراه اول در سال 98 به عنوان نخستین اپراتور، تعرفه های خود را در این زمینه اعلام کرده است که در مقایسه با تعرفه سایر اپراتورهای کشور می توان گفت مقرون به صرفه تر است.

 

در این کمپین مکالمات دریافتی، داخلی و با ایران و همچنین اینترنت همراه و پیامک‌های ارسالی رومینگ شامل تخفیف شده که بر اساس آن، تعرفه تماس با ایران هر دقیقه 3600 تومان، تماس با عربستان هر دقیقه 2000 تومان و اینترنت مصرف آزاد هر مگابایت 500 تومان در نظر گرفته شده است.

 

بر این اساس مشاهده می شود که تعرفه مکالمه درخصوص تماس با ایران برای هر دقیقه برای اپراتور همراه اول دقیقه ای 3600 تومان درنظر گرفته شده است اما این تعرفه در ایرانسل 3800 تومان است.

 

مشترکان می‌توانند از طریق ارسال کد 966 یا نام «عربستان» یا «SAUDIARABIA» به سرشماره 8070 یا مراجعه به پرتال همراه اول، از تعرفه مکالمه و پیامک و دیتا ویژه حج تمتع سال 98 مطلع شوند.

 

اپراتورها پیشنهاد کرده اند مشترکان پیش از سفر، نسبت به شارژ سیم کارت های اعتباری یا افزایش ودیعه سیم کارت های دائمی خود اقدام کنند تا در طول سفر با مشکلی در برقراری ارتباط مواجه نشوند. ضمن آنکه دریافت پیامک در کشور عربستان همچون گذشته رایگان است و روشن کردن گوشی هزینه‌ای برای آنان در پی نخواهد داشت.

 

با توجه به اینکه در سال های قبل سیم کارت عربستانی تا یک هفته یا یک ماه مکالمه و اینترنت رایگان به حجاج ارائه می داد و این امر در سالجاری به یک روز تقلیل پیدا کرده بنابراین خرید سیم کارت در کشور عربستان به لحاظ قیمت و تعرفه ها و نیز دیگر مسائل از جمله برقراری تماس با دوستان، آشنایان و خانواده به منظور ارائه شماره جدید عملا برای حجاج مقرون به صرفه نخواهد بود.

 

 

از جمله مزایای دیگر استفاده سیم کارت های ایرانی، می توان به این مورد اشاره کرد کسانیکه دارای سیم کارت ایرانی هستند با پیام های عربی روبرو نمی شوند و شماره خود را قبل از آغاز مسافرت به دوستان، آشنایان و خانواده خود می دهند.

 

اما جالب توجه است، اپراتور اول با فراهم کردن شرایط عرضه سیم کارت های رایگان و امکان شارژ و خرید اینترنت برای حجاج ایرانی، زمینه دریافت خدمات را برای افرادی که سیم کارت این اپراتور را ندارند فراهم کرده تا در عربستان قادر به برقراری ارتباطات با کمترین تعرفه باشند.

 

زائرین گرامی می توانند با خرید بسته اینترنت رومینگ بین الملل، ویژه ایام حج، ضمن پرداخت هزینه کمتر، با اطلاع از میزان استفاده از اینترنت مصرفی خود، میزان مصرف خود را مدیریت کنند.

لازم است پیش از خرید بسته، از فعال بودن سرویس رومینگ  خود اطمینان حاصل کنید.

 

 بسته هاى اینترنت رومینگ ویژه ایام حج تنها در عربستـان و ازطریق اپراتور Zain قابل استفاده بوده و پس از بازگشت به ایران امکان ادامه استفاده از بسته ها میسر نیست.

 

در صورت پایان حجم یا زمان بسته خریدارى شده، بستـه تمدید خودکار نخواهد شد و در صورت تمایل مى توانید با شماره گیرى کد دستورى #63*1 *بسته دیگرى خریدارى کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied